torsdag 30 augusti 2012

23 dagen

Ja visst var det skönt att få vakna upp hemma i sin egen säng men sömnen var ändå sisådär.
Igårkväll hände något riktigt fasansfullt. Min mamma ringde och undrade hur det var med Sophie och sedan säger hon att du kommer nog inte kunna sova inatt heller det har hänt något, mitt hjärta slår ett antal volter och hon säger att min storasyster har varit med om en allvarlig trafikolycka. Jag tro hela världen stannar och jag blir ledsen och frågar vad. Kicki var på väg hem från jobbet ochblir påkörd av en "gubbe" som inte stannar för stoppskylt utan kör rakt in i hennes sida och hon voltar ut på en äng. Mamma vet inte hur det är ännu med Kicki men att hon lovar att ringa om hon får veta något mer. Jag bara gråter och tänker på Kicki, Alexander,Mattthias, Jarmor och alla vi närmsta familj. Självklart så hoppas jag att min syster ändå är ok och att det gått bra. Jag blir ensam hemma en stund för Pelle ska skjutsa Emma till hennes pojkvän och Sophie vill följa med. Mina tankar snurrar och jag tänker "Har inte vi haft tillräckligt i vår släkt räcker det inte nu?" jag vet inte vad jag ska göra så jag ringer Yvonne och gråter ut vilket är skönt att få göra.
Vi slappar framför tvn och när jag ska gå och lägga mig så ber jag Pelle att väcka mig om mamma ringer. Sophie har gått och lagt sig lite innan så jag tittar in till henne för att kolla hon säger sömndrucket "mamma det är bra" ok säger jag och hoppar i säng.
Vi sover ganska länge på morgonen och när jag kommer upp så sitter Sophie och ser en film "Jag saknar dig" Vi äter och farmor ringer och frågar om hon får komma över vilket är självklart. Jag plockar undan lite och så pratar  jag med läkaren från sjukhuset och de skriver ut Sophie men säger att vi ska åka tillbaka om något händer. Sophie har konstant ont i huvuvdet på en skala 1-10 ligger hon på 4-7 med värktabletter. Farmor kommer och vi fikar och sitter och pratar. Sophie ska vara hos farmor på lördag för Pelle och jag är bjudna på fest och vi ska försöka gå. Det är ju viktigt att försöka göra något kul också men när det är som det är så har jag ,den största sociala och positiva jag ingen lust jag tänker på Sophie på oss, på Kicki och hennes nära och på vår närmsta släkt hur gör man för att orka?
Ja Sophie och jag gör inte många knop idag:Sophie är supertrött och hängig och jag orkeslös. Jag skriver mail till koordinatorn på sjukhuset och frågar en massa frågor samt bifogar mailet från Boston som jag ber dem svara på. Jag skrivet ett mail till en familj som har en dotter som har moya moya i Sverige och ställer en massa frågor.
Jag pratar jättelänge med min mamma och det behövdes jag behöver min mamma nu och jag får veta att Kicki har brutit revbenen och ett bäckenbrott men att de inte fått svar på ryggbilderna som de tagit. Hon är blåslagen och har ont. Fy fan för gubbar som kör så illa jag undrar om det är så att man ska köra   bil när man blir äldre? Ska man inte köra upp igen? Nu ger jag styrka till min syster att orka komma tillbaka  och till hennes familj.
Vi har ätit och familjen har dragit ut på tur och jag är själv. Har ont i kroppen, stel och allt är piss.
Nu kära vänner behövs rolighetsfaktor på hög nivå annars tror jag att jag hamnar under isen.
Imorgon ska Sophie gå i skolan ett tag  jag ska fylla i papper om vårdnadsbidrag och skicka iväg sedan ska jag faktiskt gå och färga håret och försöka fräscha upp mig lite.  



Trafikolycka utanför Skinnskatteberg
En trafikolycka mellan två bilar inträffade i Gunnilbokorset öster om Skinnskatteberg. (Uppdaterad 20.45)

Relaterat

De första uppgifterna om att det skulle vara en frontalkrock var felaktiga.
Kollisionen orsakades av att den ena föraren som kom på länsväg 233 skulle köra över korsningen i riktning österut.
I korsningen är det stopplikt, men föraren körde ut i korsningen utan att stanna. Den andra bilen som kom körande på länsväg 250 norrifrån kunde inte undvika kollisionen.
En av bilarna hamnade på sidan av vägen efter kollisionen. Båda bilarna blev kraftigt demolerade.
De båda förarna, en 50-årig kvinna och en 75-årig man, fördes till lasarettet i Västerås för vård.
- Enligt de uppgifterna vi har just nu ska ingen vara allvarligt skadad, säger Ivan Åslund, på polisens kommunikationscentral i Västerås.
Olyckan inträffade vid 18-tiden på onsdagseftermiddagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skickar härmed en massa kärlek till hela er familj.
Tänker på er! <3
Kram
Raisa