torsdag 9 augusti 2012

Fjärde dagen av väntan och Sophies 13-årsdag

Ja idag blev vår yngsta tonåring och det var ju klart att hon skulle firas. Jag och Emma var hemma så jag gjorde frukost och väckte Emma för skönsång. Sophie hade haft svårt och somna igårkväll och  hon vaknade tidigt och låg och väntade på att vi skulle komma. Vid 10 tiden så sjöng vi vackert och kom med frukostbrickan .

Pigg och glad satte sig hon upp och njöt av sin väldigt goda frukost nybakat bröd,thé och juice och så hade jag varit ute i trädgården och plockat blommor oxå paketen fick vänta till kvällen.
Vi gick ner tillsamman så Emma och jag också fick i oss frukost. Vi stökade runt och tjejerna gjorde iordning sina rum och sig själva. Sophie skulle få en överraskning av Emma och visste inte vad det var. Farfar och farmor ringde från Järvsö och grattade Sophie.
 De sjöng och fnittrade däruppe och så kom de ner och Sophie sa att Emma skulle bjuda henne på lunch. Tjejerna drog iväg vid 13.30 och jag väntade på att Sebastian skulle komma hem och hämta mig för att skjutsa mig till affären behövdes inhandlas lite saker till kvällens firande.
När vi kom hemfrån affären började jag fixa bakade tårtbotten och rensade jordgubbar. Kokade upp vatten till pastan och kronärtskockorna. Plötsligt ringer det på dörren och ett blomsterbud kommer med en bukett till Sophie. Mormor ringer och söker Sophie men hon är ju på bio så jag får enpratstund med mamma. Jag varvade matlagning med OS och vid kvart över 5 så kom tjejerna och Emmas Sebastian hem med Pelle. De fick genast hjälpa mig och duka. Sophie berättade att de hade ätit lunch på Mcdonalds och sedan sett på Ice age 4 i 3D. Hon var mycket nöjd. Jag slet med pastasalladen x 3 (en glutefri,en utan ädelost och en med allt i) kronärtskockorna kokade på spisen,Pelle fick göra citronsmör och steka den lufttorkade skinkan. Allt var klart till kl sex och Irene kom lite innan och Sebastian kom lite efter. Vi åt måltiden som Sophie var nöjd med hon hoppade över pastasalladen och åt 2 kronärtskockor.
Jag satte 13 ljus i tårtan och det var dax att sjunga Ja må hon leva.....
Hon blåste ut alla ljusen på en gång så önskade sig något hemligt.
Hon fick sina paket vilket inte var så mycket eftersom hon fått en dator i början av sommaren.
Hon öpnade upp dem det första var hårsnoddar, det andra var örhängen i form av älvor som  ger lycka, det tredje var  en "Top Model make up" bok och det fjärde japp hon fick en ny mobile med abonnemang hennes var ju kraschad skärm och vi tyckte hon behöver ha en telefon som fungerar och som alltid är med henne och laddad det har hon lovat. Annars har vi aldrig köpt ett abonnemang till barnen förrän de fyller 18 år men jag vi gjorde ett undantag nu. Sophie fick även pengar eftersom hon hade önskat sig pengar till en....ja ny mobile men nu kan hon spara dessa istället.











Mätta och belåtna gick Irene och Sebastian hem till sig och jag fick städa och diska. Sophie leker med sin nya telefon och jag och Pelle ser på OS nu.

Igårkväll så skrev Sophie på sin status "Orkar inte vänta längre,den finaste present jag kan få imorgon är ett datum och tid för oprationen:(♥" så nu hoppas jag att det blir av snart för hennes skull, ju längre tiden går desto mer så börjar det snurra väldigt många frågor och idag fick jag maila iväg frågor till koordinatorn inga roliga frågor och tankar kan jag säga det får mig att gråta och det vill inte jag idag.

Idag är en glädjes dag och vi har haft en underbar dag tillsammans och njutit och jag tror att vi har ett lyckligt födelsedagsbarn ikväll och så vill jag helst ha det.

Vill passa på och tacka för alla snälla och värmande ord ni skriver det betyder hur mycket som helst ni kan aldrig ana hur mycket. Det är supersvårt att vara som man brukar och jag är hur ofokuserad som helst så om jag inte hör av mig eller svarar snälla  jag menar inget illa med det. Försöker just nu fokusera på att jag ska börja jobba på måndag och har ingen som helst aning om hur det kommer att gå. Om man aldrig varit här där vi är så är det svårt att förstå men det är inget jag önskar någon att behöva gå igenom tro mig ingen borde behöva gå igenom detta. Just nu är det bara att vara stark och då är ni alla goa människor superviktiga för oss. Jag tackar från djupet av mitt hjärta. Kram på er alla!


Inga kommentarer: