torsdag 16 augusti 2012

elfte dagen av väntan

Det går inte att beskriva känslan av att få vakna upp i sin egna säng och känna sig ganska utsövd. Pelle åkte till jobbet vid 7.30 och ungefär en timme senare tassade Sophie upp. Jag låg kvar vägrade gå upp men kunde inte somna om. Jag drömde mycket inatt och en del var ganska jobbigt så man behöver bearbeta det också för det var verkligt. Jag gick ner till Sophie som åt frukost och började plocka undan och städa av lite,la in en tvättmaskin och fixade med diskmaskinen som inte diskar rent längre....Sophie börjar bli förkyld och man blir väl sjuk av att ligga på sjukhus.
Emma kom upp vid 10 tiden och tjejerna hade båda planer för dagen. Sophie skulle till Skärholmen med Jossan och Emma skulle träffa Ida och sedan sin pojkvän Sebastian. Sophie hade ont i huvudet så hon fick ta 2 alvedon och jag frågade om det verkligen var smart att ge sig iväg "mamma det är lugnt jag vill vara med Jossan idag och vi har telefon". Sophie skulle möta Jossan vid bussen och hon drog iväg utan plånboken vilken kan vara bra att ha,hon packade näsdukar,plåster,och alla andra saker som hon ska ha med sig. Jag hoppade upp på cykeln och cyklade ner till hållplatsen de missade bussen och fick vänta till nästa. Det är inte enkelt att låta henne åka men vi måste försöka vara så normala som möjligt hon skulle ringa med jämna mellanrum och inte vara borta så länge. Cyklade hem igen och då var det dags för Emma att dra och helt plötsligt var jag själv och det var nu som mina tankar och en del bearbetning kom igång.
Hjälp vad händer egentligen? Hur konstigt är det inte att vara hemma och vårda sjukt barn som drar iväg? Jag borde väl jobba då eller? jag är så kluven och ibland känner jag att jag bara vill vakna upp och att allt är en mardröm. Har inte vi haft tillräckligt i vår familj? Jag vet att jag måste ta hand om mig själv och det är jag sämst på, jag har ont på så många ställen men jag vet inte hur och när jag ska fixa mig själv? jag vill ha fötter som fungerar jävla polyneuropati, jävla huvud som värker, jävla tennisarmbåge, jävla mun som behöver fixas kan man läggas in på renovering? Jag har tid på måndag för att kolla mitt vänstra ben som knasar ska göra ultraljud läkaren vill utesluta att jag inte har svagt hjärta, åderbråck? Prover ska jag ta måste ta mig till vårdcentralen och jag orkar inte kan inte ta tag i det. Som ni förstår så vart det en lite tycka synd om mig dag och all trötthet kommer som ett brev på posten. Åk sedan mina uppdrag och framför allt New York som jag inte åker till fy allt är skit idag!
Jag vill ha en make-over av mig nu!
ja ja satte fart och försökte göra lite nytta hemma, pratade med Sophie som hade det superbra åt sushi och pratade ,shoppade och sedan frågade hon om Jossan fick sova över och jag frågade "orkar du?"
Ja absolut vi hämtar saker hos Jossan sen kommer vi.
Pelle kom hem från jobbet och hade också ont i huvudet jag tror vädret är skumt idag. Han la sig och vilade och jag lagade mat vilket kändes som det var väldigt länge sen.
Vi åt middag och Emma har inte hört av sig så vi vet inte om hon kommer hem eller inte.
Efter maten så åkte Pelle och jag och handlade och när vi kom hom så har Pelle så ont i huvudet så jag misstänker att han har migrän. Vi är förbannade med sjukdomar!
Tjejerna spelar spel,fixar naglar pratar ,skrattar dunsar och hörs, Helt vanliga tonåringar!
Har inget mer att säga för ingen läkare ringde idag som de skulle och har inte haft någon kontakt med skolan. Jag får väl ringa imorgon!
Så här känner jag nu!


Inga kommentarer: