måndag 20 augusti 2012

13 och 14 dagar av väntan

Söndagen var en bra dag även om man var mosig efter en otroligt mysig lördagkväll med tårar,skratt,värme, glädje. Vi vill först och främst tacka Marre för ditt stöd och kloka tankar framförallt din varma famn som håller om och håller om.
Söndagen var en dag vi fick börja med att hänga upp dynor och så som jag i min enfald trodde låg säkert under tältet men inte då de var blöta. Pelle krattade ut jord och sådde gräsmatta.Jag städade och Emma mådde som hon förtjänade, Sophie var glad och såg fram mot sin kompisdag (de som skulle varit på Gröna Lund) Hon duschade och fixade sig och höll på så som tonåringar gör. När hon var klar kom hon på att hon glömt dammsuga Pelles bil så det var bara att göra det. Hon kom in och sa att jag tror jag behöver en ny dusch!  Vid tretiden så åkte Pelle och Sophie iväg för att hämta Tilda och sedan mot Heron City.
De mötte upp Vendela och Liv och sedan fick de bege sig upp till bowlinghallen. Liv och Vendela hade med sig födelsedagspresenter till Sophie (Tilda hade redan firat Sophie på sjukhuset). Hon öppnade dem innan de började spela och hon fick en t-shirt med rockmotiv,nagelfigurer,bodybutter coconut och en badkarsbom,Sophie blev väldigt glad. De spelade en timme och jag tror bestämt att Sophie var sämst Liv och Vendela vann varsin gång och Tilda var däremellan.



Efter bowlingen så gick de till Pizza Hut och åt. De satt och pratade och skrattade och folk tittade på dem. 4 tonåringar som flamsar det är inte så lugnt och stillsamt.


Pelle löste ut dem efter ca 1,5 tim och sedan var det hemgång. Sophie var trött och vilade när hon kom hem och hon förstod då att det var nog bra att inte gå på grönan hon hade inte orkat. Vi grillade korv till middag och satt ute en kväll till,bäst och passa på de är inte många kvällar som är sköna. Efter maten skulle vi vattna vår nya gräsmatteplätt (fast vi trodde det skulle bli regn men Pelle var mycket bestämd) vi vattnade och plockade in och vad händer jo himlens portar öppnar sig och regnet sköljer ner...
Sophie var en glad och nöjd tjej efter denna dag. Hon fick gå och lägga sig vid tiotiden för imorgobitti ska jag till stan för att göra en undersökning och jag lämnar inte henne  själv gärna. Så imorgon går vi upp vid 7 fett tidigt!

Det är måndagmorgon och mitt huvud känns så tungt....ja idag gick vi upp ovanligt tidigt som vanligt har jag jobbat hårt under sömnen har aldrig varit med om att jag drömmer så här mycket, jag blir nästan rädd av att gå och lägga mig. Japp, Sophie var nog tröttare än jag och måttligt road av att behöva följa med mig till stan. Hon måste ha bett till de högre makterna för när vi höll på och göra frukost så kommer min guddotter Camilla och hennes 2 hundar Elsa och Kiwi och ringer på dörren. Hon hade skjutsat sin pojkvän till Huddinge sjukhus och tänkte svänga förbi och visa upp sig eller var det hundarna hon ville visa? Jag frågade henne om hon ville stanna med Sophie medans jag åkte till läkaren och det gick bra för hon kunde stanna tills Emma kommer hem. Ja så fick jag åka själv då och det var längesen man åkte kollektivt så här på morgonen. Jag åkte till Östermalmstorg och gick till Fysilogmottagningen och gjorde mitt ultraljud av vänster ben (ska kolla blodtillförsel,utesluta proppbildning och åderbråck) Undersökningen tog ca 30 min och gjorde ont hon höll på och klämde och tryckte precis där det bränner och värker.. När jag var klar fick jag springa och uträtta lite saker på stan och sedan hem igen. Allt var lugnt hemma och Camilla hade hämtat Emma nere i Huddinge centrum vid biblioteket och Sophie åkte med och lämnade in en försenad bok. Tjejerna hade inte gjort något hemma men Sophie berättade att de lekt med hundarna och den lilla hunden hade kissat inne .....
Vi fixade lite hemma tjejerna fick skala potatis till middagen medan jag ringde runt, sjukhuset för att fråga vad som händer men de verkar inte vilja svara mig och vet inget. Skolan för att försöka få kontakt innan skolan börjar pratade med rektorn som tyckte det var bättre att jag pratade med bitr rektor (som jag har mailat till) han skulle lägga en lapp till henne och jag mailade ett nytt mail. Skolan börjar ju på onsdag och det känns som om det är bra att veta om det går att byta klass eller inte. Vi lagade mat och sedan så åkte Pelle,Sophie och jag iväg för att se på en pergola till nya uteplatsen.

Jag har idag bestämt min Ally Mcbeal (kommer ni ihåg serien) låt min låt är när jag känner att jag deppar ihop denna  
Bon Jovi - It's my life w/ lyrics



Inga kommentarer: