måndag 6 augusti 2012

Första dagen på väntan av operationsdatum

Nu har vi landat hemma, packat upp,tvättat, rensat,städat och Sophie skulle ev ha en kompis som skulle sova över men så blev det inte.
Sophie städade sitt rum och när hon var klar så ville hon plocka ner och rensa sina barbiegrejer hon har ju en del och vi ska rensa vinden så det passade bra.
Pelle hade sin första arbetsdag och jag jobbade ett litet tag hemma, ganska skönt att tjuvstarta lite så blir det inte fullständig kaos när man kommer tillbaka. Jag har en del resor inplanerade nästa vecka så bäst att förbereda sig.
Annars så försöker vi planera och fixa så gott vi kan men det är extremt jobbigt att gå och vänta på ett datum,tid och när ska operationen ske? Jag är ju världens kontrollfreak och nu har jag absolut ingen koll. Vår första semestervecka var läkaren redo att operera ganska snabbt och nu vill de avvakta vad läkaren i USA säger vilket är otroligt bra det med för de vill att det blir det bästa ju. här är läkaren som de konsulterar

http://neurosurgery.stanford.edu/moyamoya/#

Igår kväll fick Pelle hämta Sophie hos Tilda för hennes högra hand domnade bort så det var bara att sätta syrgas ett tag. Hon fick göra testerna och var svagare i höger hand och den ramlade ner när hon höll dem över huvudet. Så det händer ju när hon är aktiv,fnittrig och som en vanlig tonåring vilket hon snart är, på torsdag blir hon tretton år det upplyser hon oss om ofta.

Ja en dag med lite ilska och mycket gjort och nu är det dax för lite OS tror jag.


Inga kommentarer: