tisdag 7 augusti 2012

Andra dagen av väntan

Idag var Sophie uppe ganska tidigt för att göra sig iordning för att gå på bio med sina kompisar Vendela,Liv och Linnea på Heron city. De skulle träffas kl ett och äta lunch och sedan se på "LOL" kl tre. Emma drog iväg till sin pojkvän och plötsligt hade jag huset för mig själv vilket var otroligt skönt. Jag tvättade vek tvätt och stickade klart min andra scarves måste köpa mer garn nu en ganska behaglig terapi faktiskt så jag kommer att göra dessa på löpande band.
Sophie åkte hemifrån vid kvart över 12 och ringde sedan vid fyratiden för att tala om att det brann på eron City och de hade fått utrymma hela huset. De visste inte om de skulle få se sin film eller om de fick se den senare.

http://www.dn.se/sthlm/brand-pa-heron-city

Hon kom hem ungefär samtidigt som Pelle kom hem från jobbet och de hade inte fått se filmen men hade blivit kompenserade med nya biljetter och en rulle center. Hon sa att de hade fått gått i många trappor men det hade gått bra de tog det ganska lugnt.

Sebastian och Mikaela kom över en stund och pratade och Sophie bjöd in dem till torsdagen eftersom hon blir 13 år då och det är väldigt viktigt ska ni veta.

Hon har ikväll fortsatt sin utrensning vilket är bra vi behöver bli av med saker så jag är nöjd. Vi har ännu inget hört och jag har inte fått något svar på mitt mail jag skrev till koordinatorn igår men har landat i att det tar tid för de vill göra det absolut bästa för Sophie och det är ju det viktigaste allt annat är bara världsliga saker fast otroligt svårt för en som är ett sånt kontrollfreak.....

Foto: Sophie visar upp resultatet av mitt terapiarbete konstigt va? jag sticka.......

Inga kommentarer: