torsdag 13 september 2012

Nu i väntan på operation

Ja nu har vi missat bloggen ett par dagar så jag summerar dessa lite.
Sophie har varit i skolan kommit lite senare och gått ganska vanligt. Hon är trött och har ont i huvudet men försöker att leva som en vanlig tonåring. Vi har mailat skolan och bett om en anpassad skolgång och vi vet att det är under en kort period. Jag blev ju halvtidssjukskriven för att kunna vara hemma dels för att vi inte vill att Sophie ska vara själv hemma samt att jag faktiskt inte klarar av att jobba, jag börjar känna mig sliten och trött.

Sophie har under 2 dagar tillbringat eftermiddagar/kväll på gården, ja vi fick en liten gårdsunge till slut och det är otroligt roligt att hon kan vara där med sina kompisar och skratta och vara en "normal" tonåring.

Igår (onsdag) så pratade jag med Malin på "Min stora dag"och vi pratade om att vi skulle försöka ses nu så att hon fick prata med Sophie och berätta om min stora dag och kolla lite med Sophie hur hon tänker. Jag tycker det är helt fantastiskt när jag hörde henne berätta om verksamheten och återigen så kommer det över mig att vi har en sjuk dotter tror att verkligheten verkligen kommer ikapp mig nu och det med en rasande fart. Vi ska träffa Malin imorgon kl 13.00 ska bli jättekul!

Igårkväll var mamma/mormor på besök. Hon har varit nere hos Kicki och hjälpt henne och skulle iväg på en liten utflykt torsdagen. Hon skulle ev åka till Gotland och pappa/morfar på fredag om inte Kicki behövde hjälp. Vi åt middag och satt och pratade länge, Sebastian kom också över och åt. Mamma och Pappa kommer upp när det är dags för operation.

Igårkväll så hade Sophie sin första mardröm,jag gick in och kollade henne och då låg hon och grät. Jag kramade om henne och pussade på henne och frågade vad det var hon drömt "Att jag var på min begravning" Vad ska man svara? Verkligheten hinner ifatt henne med och hon har svårt att sova. Vi kramades en stund och jag sa att det är helt normalt att du är rädd och ledsen, vi andades lugnt och stilla och sedan lugnade hon ner sig.

Imorse försov vi oss hur galet som helst, vi skulle vara hos psykologerna på Astrid Lindgren kl 8.00 och vi skulle behövt åka 7.00 för att vara framme pga av köer men vi vaknade tio i sju, Emma gjorde mackor till oss och vi var duschade och klara kvart över sju och på sjukhuset tio minuter försent.Bra jobbat eller hur?  Vi delade på oss så Sophie gick iväg och vi pratade en timme drygt. Sophie fick tips på hur hon ska göra när det blir jobbigt och Pelle och jag fick i uppgift att tänka ut hur jag ska hitta ett andrum.....klart ska det vara innan nästa torsdag. Hjälp på tips tack!

Vi har nu bokat vårt hus nästa sommar på Sardinien 2 veckor och i helgen ska vi göra Sophies drömtavla. Pelle ska ut och segla med Magnus i helgen vilket ska bli skönt tycker han.

Idag har jag varit trött och deppig ingen glädje alls,svårt och fokusera allmänt tråkig. Har inte ätit för jag har ingen matlust,sitter och stickar och inte engagerar mig i nått. Nu måste det bli skärpning!

Här har vi något och se fram nästa sommar !


http://www.sembo.se/d/Accommodation/House/Popup/Details.aspx?sembok=Y&prodid=9964504

Inga kommentarer: