söndag 2 september 2012

25 dagen

Regnet det bara öser ner och det är så deppigt väder räcker det inte nu?
Vi vaknade i vanlig tid och gick upp och åt frukost. Sophie  och Emma städade sina rum och jag rensade min garderob sparar på alldeles för mycket saker som jag tror att jag kanske kommer att använda eller ja jag kanske går ner i vikt så jag kan ha kläderna? Yeh right släng iväg sakerna fast Emma hittade någon väska och någon blus,Sophie tog en väska men resten bestämde vi att vi skulle se om vi kan ha ett bord på loppisen i Kungens Kurva för att starta ett konto för en resa när allt är över. Sophie och jag har pratat om att vi ska vara minst 3 veckor i Italien nästa år för hon vill se Rom,Pompeji, Neapel och så vill hon bada och njuta det vart inte så mycket i år så vi planerar och sparar ihop till nästa år istället, då har vi något och se framemot. Kanske drömtavlan ska göras nu?

Dagen var ju ganska seg och vädret hjälper till men lite fick vi gjort och kunde känna oss nöjda. Sedan så var det dags att göra sig iordning för "Hjulfesten" lite utklädning jag hade inte riktigt orkat engagera mig i det men Emma hade en kawasakitröja som jag satte på mig.Pelle ringde och sa att han var på väg hem efter segelturen med grabbarna så han skulle hinna göra sig iordning innan Siv kom och hämtade Sophie och oss för att skjutsa till festen och sedan ta med Sophie hem till sig. Pelle tog sin blå overall och blev Roy i macken. Sophie packade ihop sina saker och vi fick skjuts iväg till festen. När Siv släpper av oss så ropar hon behöver inte Sophie  syrgasen och det behövs ju såklart så de åkte hemförbi och hämtade upp den. Vi hade en otroligt rolig lekfull eftermiddag /kväll med mycket skratt och inte så mycket prat om vårt elände. men nu ska jag berätta om vad Sophie gjorde.


Sophie och farmor åkte hem till farmor och där hade de en mysdag/kväll. De såg på "Hungergames" Sophie såg den för vilken gång i ordningen vet jag inte, farmor tyckte inte den var speciellt bra. När de sett filmen gick de ut och åt på Kolgrillen i Huddinge. Sophie tog scampi och pommes lite lyxigt eller hur?


Hemma igen hos farmor så tog Sophie ett bad och njöt hon saknar att vi inte har badkar så hon passar på när hon är hos dem som har det. Sedan åt de glass och såg på tv "Sommarkrysset" och sedan såg Sophie en film "För kärleken" och farmor spelade spel på datorn. Som ni ser så var det mysgrejer de gjorde men grejen är att Sophie inte har ork eller lust att göra så mycket.  Får se vad söndagen har för nått att erbjuda?

Inga kommentarer: