onsdag 5 september 2012

Dag 29

Hej!

Idag skriver jag Sophie igen för mamma tycker att det är bra.
Jag har sovit dåligt natt också och det börjar bli ganska jobbigt.
Mamma väckte mig vid halv 7 idag.
Jag gick upp och klädde på mig och sen så gick jag ner och åt risgryns gröt! MUMS
Började klockan 8 idag med antingen matte eller engelska,tror det var matte och vi hade genomgång typ hela lektionen och det var såå tråkigt och lätt.
Sen hade vi engelska och då så lärde vi oss mer om pandan Cho-Cho eller något sånt.
Efter det hade vi So och vi fortsätte med att skriva land och huvudstäder från en blindkarta.
Sen hade vi lunch men jag hade liksom lite otur/klumpighet låst in min skåpnyckel och så glömde jag att ta ut mina skor så vi var tvungna att vänta med att äta tills Karin kom och gav mig min extra nyckel.
Sen gick vi och åt,men hela lunchen hade typ gått så vi åt ett par bröd och drack lite mjölk och drog sen till spanskan.
På spanskan så gick vi igenom 25 ord vi har till nästa fredag.
Sen hade vi elevens val och jag fick teater (yeah) och vi ska spela "Grease",jag vill självklart ha en stor roll eftersom jag älskar att stå i centrum och på scen:)
Vi såg på filmen och sen slutade vi och när jag kom hem så vilade jag fram tills mamma kom hem.

Om någon är intresserad av att köpa en "Moyamoyasjal" som mamma gör är det bara att lämna en kommentar!


Ja som ni ser här över så har Sophie kläckt en ide´om att´min terapistickning ska resultera i en resefond till nästa sommar som vi börjar så sakta planera. Sophie tycker ju givetvis att hon har blivit snuvad på hela sitt sommarlov men riktigt så illa var det inte väl? Hon vill vara i Italien i 3-4veckor (om någon vet ett bra boende så hör av er) helst nära Rom för hon vill till Pompeji och Neapel och självklart Rom. Så tror ni det går att sälja och vad kan man ta för en sjal?

Färdiga sjalar













Jag var på jobbet runt 8.45 imorse och har gjort klart mitt klistrande av kommuner nu och ska maila ut till dem. På eftrmiddagen så hade jag möte med min chef för att prata om min situation och vi pratade fram och tillbaka om hur mycket jag ska jobba. Jag har ju länge varit väldigt kluven, jag älskar mitt jobb och speciellt om jag får vara kreativ men jag har svårt att nå dit nu. Jag har skickat in papper till Försäkringskassan om vårdnadsbidrag och vi får väl se om vi får det. Sedan kommer nästa problem NÄR BLIR OPERATIONEN? Grymt svårt att planera eftersom vi tror och hoppas att operationen kommer att gå bra så kommer ju Sophie bli mycket bättre under hösten och då behöver inte jag känna att jag måste vara hemma så mycket. Nu vill jag helst vara hemma när Sophie kommer från skolan och det är ju lite svårt med ett heltidsjobb samt att en faktor är ju min egen hälsa man tillhör ju inte direkt nötkärnorna som är superfriska. Man slits mellan så mycket men jag ska sova (hoppas jag) på om jag ev bara ska jobba 4,5 tim/dag september ut och ev de första veckorna i oktober, om Sophie inte opereras för då blir jag ju sjukskriven.
Som ni förstår är inget lätt det är en kamp mellan mycket och om inte läkarna hör av sig imorgon så får jag ringa /maila dem. Nu ska jag sticka lite till och glo på tv.

Inga kommentarer: