tisdag 4 september 2012

Dag 28

Hallå idag är det jag Sophie som skriver och inte mamma!

Jag blev väckt av mamma halv 7 eftersom jag inte vaknat av mitt alarm som går klockan 6.
Inatt har både jag och mamma sovit dåligt.
Jag började klockan 08:15 med svenska,då fick vi läsa ett kapitel i boken "Huset vid vägens slut" och sen göra en läsförståelse övning som hette "Ipoden" och sen fick vi fortsätta med våra brev om oss själva.
På rasten spelade jag pingis med Tilda och några killar i vår klass.
Efter rasten så hade vi bild och då skulle vi göra våra mappar som vi ska lägga våra bilder vi gör i.
Senare,efter bilden så hade vi idrott,eftersom jag inte får vara med så fick´jag räkna poäng och döpa lagen.
Det var brännboll och Mathildas lag alltså "Katterna" vann med 53 mot Tildas lag "Hundarna" som bara fick 30 poäng.
Efter att Tilda,Mathilda och Nattan hade duschat så gick vi till engelskan.
Idag lärde vi oss om jätte pandor och konstgjord befruktning.
Nu är det lunch,det blev fiskpinnar och potatis till lunch och det var väl helt okej antar jag..
Sen slutade vi för vår syslöjdslärare Joy var sjuk:(
Men efter lunchen så spelade Tilda,Tomas,Oskar och jag lite pingis med några från 7C.
Efter ett tag gick vi till slöjdsalarna och väntade på Mathilda och så pratade vi lite gran.
Sen när Mathilda slutat så gick vi hem till henne och Tilda spelade på Mathildas Ipad,jag på Tildas Iphone och Mathilda på sin Iphone så vi var värsta Appel nördarna med andra ord.
Sen kom Mathildas farmor och skulle hjälpa Mathilda rensa garderoberna så jag och Tilda tittade på när dom gjorde det och Tilda tog lite kläder Mathilda inte ville ha.
Sen kom mamma och pappa och hämtade mig.
När jag kom hem så gjorde jag lite matte och hela spanskan.
Ja det var den här dagen!


Ja så blev det en ganska normal familjedag, inget direkt ont i huvudet och Sophie var i princip som en vanlig 13 åring. Jag har sovit riktigt dåligt inatt drömt mardrömmar så jag var alldeles kall flyttade mig och snurrade runt i sängen så nu störde jag Pelles nattsömn med. På  jobbet fortsätter jag med ganska statiska uppgifter kollar kommuner och lägger upp namn,befattningar,mail och telenummer. för ett år sedan hade jag dött av leda men just nu passar det mig. Pelle har mycket på jobbet och imorgon drar han till Oslo. Emma har inte varit hemma sedan i fredags eftersom hon verkar ha flyttat till sin pojkvän, nä hon vikarierar i Tullinge på en förskola men hon kommer hem torsdag för hon måste städa sitt rum för på fredag kommer vår lyx "städfirman". Har lyckats stryka alla skjortor och tvättat och nu tror även jag att jag får tacka för mig. Godnatt!
Ps. ni som trodde vi skulle få svar från läkaren idag GLÖM DET inte ett pip från sjukhuset så vi väntar ........Ds



1 kommentar:

Sanna sa...

Kämpa på och ta en dag i sänder, jag håller tummarna för att ni får besked från läkarna så fort som möjligt! Kramar i massor!