fredag 7 september 2012

Dag 30 av väntan

Ja nu skriver ju jag om dagen och det är ganska svårt att skriva om hur Sophie hade det i skolan. Men jag vet att hon vaknade med huvudvärk precis som hon för det mesta har men hon har börjat säga att det gör mer ont nu så smärtlindring för att orka med dagen.
Jag vet att hon hade livskunskap och då lekte de lekar som innebär knuff och spring osv så då fick hon sitta på en stol och inte göra någonting vilket var "astråkigt"
På morgonen hade de gymnastik och orientering men Sophie fick sovmorgon. Tilda och Nattan cyklade hit efter lektionen och så drog tjejerna iväg till skolan men cykel. Sophie hade inte gjort klart matten till idag för hon har inte orkat på kvällarna utan vi ska göra det i helgen.
Hon ringde mig på väg hem från skolan och sa att hon var jättetrött så det var bara att cykla hem och vila. Jag var på väg hem när hon ringde efter en ganska så aktiv dag på jobbet ,massmail till kommuner om "Forum för Eldsjälar" som är i slutet av månanden och sedan en givande lunch med vår nya bidragssamordnare, fick helt plötsligt lite mer idéer och kände mig kreativ vilket var länge sedan jag kände. Jag avslutade dagen med att gå på CIDES nätverksträff och fick höra mer om New York resan som jag missade, det lät jättespännande och det lät som de hade fullspäckade dagar, men jag har mitt kvar att planera så jag tror vi ska se vad som jag ska besöka och komplettera så vi skapar nya spännande kontakter på andra sidan Atlanten.
På vägen hem stannade jag och köpte mig en "myspläd" mjuk luddig och stor till hösten/vinter men den snodde Sophie direkt jag kom hem men jag förklarade att den är MIN.
Jag kände att jag behövde rensa hjärnan lite så jag försökte få Sophie med mig in i skogen en stund men det orkade hon inte så jag gick ut ungefär 20-30 min precis bakom vårt hus och hittade svamp svart trumpetsvamp och lite gul trumpetsvamp och höstkantareller. Tror det kanske behöver lite mer regn för det var ganska torrt i backen vilket är väldigt konstigt.
In i huset och laga mat fläskpannkaka och så kom Pelle tillbaka från Oslo. Vi åt slappade och jag stickade. En ganska vanlig dag och imorgon ska vi träffa BUPteamet på Astrid Lindgren vilket Sophie inte direkt ser fram mot men det gör jag.
Och vi har inte hört någonting från sjukhuset idag men jag ska skriva ett mail och ringa imorgon (fredag)
Men en sak har jag bestämt och det är att under september och första veckorna i oktober tänker jag jobba 4,5 tim/dag. Ett litet lugn infann sig hos mig men jag sover fortfarande urdåligt men nu kan jag vila lite mer och framför allt är jag hemma när Sophie kommer från skolan.

Dagens svampskörd

Inga kommentarer: