onsdag 20 juni 2012

Trettonde dagen

Underbart skönt att få vakna upp hemma även om Pelle väcker en tidigt för han säger själv han har blivit gubbe och kan inte sova länge på morgonen längre. Ligger och drar mig till 9.00 och går då in till Sophie som också är vaken kollar at allt är ok. Känner mig trött och orkeslös idag har svårt att ta tag i saker. Sitter länge vid frukostbordet och spelar på datorn. Sophie är som vanligt inte hungrig utan det blir att bli lite arg och säga att om hon inte äter och dricker måste vi åka tillbaka till sjukhuset det är ju en av förhållningsorderna vi fått minst 3 mål mat om dagen och 2 l vätska. Sophie kompis Ellen kommer  förbi vid 11 tiden och har med sig 1 liter jordgubbar som de tar med sig ut i solen + ett spel de sitter ute och njuter av vädret och jag tänker och önskar att allt bara var som vanligt igen. Jag masar mig in i duschen för Pelles föräldrar ska komma förbi så lite fart får man sätta. Jag håller på och hänger en tvätt när Siv och Olle kommer. Ellen ger sig av hemåt och vi fikar med Siv och Olle. De har med sig jordgubbar och glass. Vi siter ute i solen och pratar någon timme vädret är helt fantastiskt. När Olle och Siv drar så sticker Emma och Sophie upp på Emmas rum för att ägna sig och tv och dataspel.Med posten idag kom ett kort till Sophie från fam Graf-Svensson med en peng för att köpa något att äta på eller bläddra i Sophie tacka så jättemycket. Jag försöker ta tag i lite undanplockning men idag är det trögt lyckas iallafall få köket rent och tvätten hängd och vikt. Sitter mest och tänker och funderar hamnar som i ett drömland... på eftermiddagen ringer min mamma och jag blir nästan gråtfärdig tror mer att det beror på mig själv och trygghet som man har. Vi äter en fantastiskt god torsk med potatis som vi fick igår och vad underbart det är att slippa laga mat. Att jag säger det som ser matlagning som en avkoppling men inte nu jag måste hitta någon form av avkopplning och hitta något som stimulerar mig. Vi åker hemifrån vid 17.30 för att vara tillbaka på sjukhuset 18.00 men bilköer på Essingeleden gör att vi är sena. Det gör i och för sig inget. Vi fick nu ett annat rum som vi ska dela med någon får se hur det blir med sömnen då... Sophie får ett värmeplåster med bedövningssalva i högra armvecket och ett på vänster hand. Duscha får hon göra imorgonbitti så de väcker oss 6.00. Sophie får besök utav sin klasskompis Sandra och hennes kusin. De hat blommor och ett litet paket med sig. Sophie blir stucken igen för vilken gång i ordningen vet vi inte längre men det viktiga är att det går bra vilket det gör hon börjar bli en tuff tjej!
Vi får förklarat om vad som kommer hända imorgon och vi kommer att gå från avdelningen strax före 8.00 och gå genom kulvertar bort till vuxenoperation där får 1 eller 2 följa med in till Sophie sover och de hoppas att båda undersökningarna ska bli gjorda vi vet ännu inte hur det är med MR röntgen. Ja och ingen fotboll ikväll så vi får väl se vad vi hittar på. Sov gott allihopa så hörs vi imorgon!

Inga kommentarer: