onsdag 27 juni 2012

tjugoförsta dagen

Min morgon var ett töcken av sömn. Igårkväll tog jag en sömntablett och jag var utslagen till 7.30 sov över klockradion i 1,5 tim var totalt utslagen men upp och hoppa och satte fart och gick iväg till bussen, men det fanns en liten detalj jag missat...sommartidtabell jaja vad gör det då? jag får jobba in tiden istället. Dagen bestod av möte ang Almedalen och sedan gjorde jag klart mitt programm för veckan det blev ganska späckat. Jag gick och såg en repetion  av Fryshusteaterns pjäs som ska ha smygpremiär på länsteatern på Gotland. Sedan drog jag ut kopior och rensade undan lite sedan hem och lagade pannkakor till middag. Vi hade 2 middagsgäster idag Tilda (Sophies kompis som ska sova över natten) och Sebastian (han har ingen el i sin lägenhet har blivit nån miss med förra hyresgästen och överlåtningen) Pelle drog in till stan för att träffa sina ordensbröder och planera hösten evenemang. Så nu sitter jag här själv framför tvn och idag får jag se fotboll.

Sophie och Pelle sov ju på sjukhuset och de blev väckta en gång i natt för att ta tryck,puls och temp.
kl 9 hade Sophie tid till mr röntgen. De kunde inte sätta en ny kanyl för det fungerdae inte idag inga kärl ville visa sig. Hon sa att röntgen gick bra och att det gick fort (hon börjar nog bli tålig nu) Pelle fick ett blyförkläde och hörselkåpor och fick sitta på en stol inne hos henne.
Sophie har även gjort en synundersökning idag där de har fotograferat hennes kärl i ögonen. Läkarna hade haft en liten minikonferens och gått igenom vilka mer prover som kunde tänkas behövas så nu har de väl gjort allt de behöver inför att berätta för oss vad som ska göras. Idag var även Gläjeverkstaden nere och underhöll och Sophie sa att Pelle hade roligare än henne och det var som om de roat honom och inte henne...Pelle är lättroad han!
Foto: Ibland är det roligt på sjukhus, fanastiskt musiknummer av 2 supersköna cloner


De fick åka från sjukhuset efter lunch och Pelle släppte av Sophie hemma, hon vill bara vara hemma och att allt ska vara som vanligt.Hon har upplyst mig att hon kommer inte tala om om det blir något som känns konstig för hon vill inte sova på sjukhuset....inge bra alls så nu blir det till att ha koll.

På eftermiddagen ringde sjukhuset till Pelle 2 ggr ena gången för att berätta att de hade haft ett fall av RS virus på avdelningen och vi fick inte bli rädda nu utan detta är en rutinkontroll som de brukar göra för att ha koll. Vi ska få ett paket hemskickat så ska vi topsa henne och lämna in på vårdcentralen. Tror inte det är någon fara vi har inte varit ute på avdelningen och vi har haft eget rum vi varit instängda på. Fast det är bra att de kollar!
Sedan ringde de och gav oss datumet för vårdkonferensen det blir den 17 juli kl 16.00. På ett sätt känns det bra och på ett sätt känns det urjobbigt och en mage som skriker rädsla. Men jag har bestämt att jag ska ta dag för dag och inte tänka så mycket på detta och om jag ransakar mig själv så är jag redan förbi operationen blir liksom lite lättare då.
Imorgonkväll åker tjejerna till Gotland och Pelle och jag ska bli själva ett par dagar innan jag åker. Tror det är bra för alla att vi får lite andrum och Sophie får lite av ett vanligt sommarlov också.
Jag kommer fortsätta skriva oc be tjejerna skriva från Gotland.
Nu vinner Spanien ikväll och imorgon vinner Tyskland sedan vinner Tyskland finalen.Klart!

Inga kommentarer: