söndag 24 juni 2012

artonde dagen

Oj i dag har vi inte gjort många knop. Sophie har legat på soffan hela dagen. Hon har varit väldigt trött och behövde säkert vila efter de 2 senaste dagars utsvävningar. Själv har jag plöjt jobbmail,tvättat, vikt tvätt och lagat mat Sebastian kom över på middag och Emma rynkade på näsan åt maten idag. Pelle har äntligen fått ordning på släpvagnen så han är nöjd. Imorgon så ska vi jobba och det kommer att bli en omställning som inte blir så lätt så Sophie följer med mig till jobbet och sedan så har vi löst resten av veckan för henne. Emma och Sophie får åka till Gotland på torsdagkväll till mormor och morfar jag åker ju i helgen så då passara det bra att de är där. Onsdag ska SOphie göra den sista undersökningen som läkarna behöver för att göra bedömning av vad de ska göra,vem kan göra var ska operationen göras kan man operera eller? mycket sådana frågor snurrar i mitt huvud och jag har svårt och koncetrera mig för jag känner någon olust i kroppen som jag inte är bekväm med, Kommer nog att vara så här ett tag kanske är det bra att börja  jobba och få fokus på något annat. Men ni ska veta att bara för att vi ska leva som vanligt så blir det inte som vanligt vi försöker men det finns oro i famlijen hela tiden. Sophie har idag konstaterat ett hennes blåmärken hon har har antagit en ny färgskala och sticken hon fått börjar sakta försvinna. Jag tog hand om tvätten från när vi låg på sjukhuset och hela tvättstugan stank sjukhus helt otroligt vad lukt kan sätta sig.
Ja jag ser fram mot jobbet imorgon och hoppas att det inte blir för rörigt för mig för nu ska fokus ligga på ALmedalen måste se vilka seminarium jag ska gå på och framför allt bör jag ta hand om mitt egna seminarium. Boka allt till New York fast det känns lite skakigt att göra för jag vet ju inte hur det kommer se ut längre fram...
Det är också väldigt märkligt att inte ha sommarsemestern planerad och vet ni det är första gången på väldigt många år som vi inte planerat och bokat allt så jag tror det fanns  någon mening med att vi inte gjort det eller hur?
Vi får se vad som händer i sommar allt är öppet.......

Inga kommentarer: