lördag 16 juni 2012

Tredje dagen




Den 10 juni: Vi vaknade av att det kom in personal som skulle ta blodtryck, temp och puls och sedan fick vi äta frukost och vi gick sedan tillbaka till rummet för att vänta. Uttråkade blir man ju ganska fort och det är ju inte så att Sophie är jättesjuk synligt och i detta läge visste vi ju inget heller. Vi spelade spel och lekte med våra datorer. Läkarna kom in före lunch och sa att de skulle vilja att Sophie åkte till Karolinska sjukhuset för att göra en magnetröntgen. Jag ringde Pelle som kom upp och hämtade oss och på vägen till KS så släppte han av mig hemma så jag kunde få ett par timmar att göra lite vardagssysslor.

Jag fick vara hemma i drygt 3 timmar sedan hämtade Pelle och Sophie upp mig på väg tillbaka till HS. Sophie och jag knatade upp med en ny väska kläder för ett dygn och vi la oss på rummet jag såg på fotboll och Sophie spelade sims. Sophie har ingen matlust och vill gärna inte äta så vi fick truga i mat och dryck. Ja en halv portion är bättre än ingen. Vid 20.30 kom en läkare in och bad om ursäkt för att de inte varit där tidigare men de ville verkligen se alla bilder och diskutera. Han sa att man kan se 2 områden i hjärnan som ser ut som mörka fläckar. De kan misstänka att det är något som kallas ADEM en form av inflammation och de vill sätta in en kraftig cortisonbehandling. Sophie blir uppkopplad intravenöst på cortison i 2 timmar 21-23 och sedan under natten ska de mäta blodtryck och puls 1 gång i halvtimmen. Jag kan säga att det inte blev mycket sömn den natten.

Inga kommentarer: