lördag 16 juni 2012

Den nionde dagen

Vi vaknade upp i våra egna sängar efter en ganska god natt sömn. Jag och Pelle var uppe en gång var och kollade Sophie. Hon hade en ganska bra natt och när jag gick in till henne i morse och skulle göra lite känseltester så blev vi väldigt glada. En del av känseln i höger arm är tillbaka, kanske är det trombylen som hjälper. Foten har det däremot krupit lite längre upp. Hon har fortfarande ingen styrka i högra sidan. Men jag lovar er det var en glad tjej. Sophie tittade på de sista avsnitten av ALcatraz som hon missat innan frukost. Pelle hade smugit upp tidigare och fick sin tid att läsa i lugn och ro. Jag fick en normal frukost för mig och fick tid att läsa tidningen och bara njuta av att tillvaron kändes normal. Pelle åkte iväg och gjorde några ärenden och Sophie fick slänga sig i duschen för Tilda skulle komma över. Emma kopplade in Xboxet i tvn så systrarna skulle få egen kvalitetstid. TIlda och hennes mamma Annika kom och vi pratade om tiden som varit och hon berätta att hon googlat på moyamoya så hon visste hon kramade om Sophie och sa att hon fixar detta. Tilda och Sophie hängde ihop i princip hela dagen. Emmas klasskompis tog bussen över till oss för att lämna SIMSspel som tjejerna köpt av honom, han gjorde verkligen tjejrnas eftermiddag.På eftermiddagen kom Irene,Stefan och Moa över och fikade. De gav Sophie en liten påse med godis och ett mjukisdjur. Vi fick en skön stund att sitta tillsammans och prata och det var ganska normalt med skratt och mycket Bajensnack eftersom Moa och Stefan skulle på match idag. Jag gjorde en lammgryta som ratades av tjejerna och de gjorde sig själva nudlar. Det är bra fick mat över så att nu kan jag göra matlådor inför framtiden eftersom det är det vi vet behövs när vi ligger inne. Har idag tvättat, vikt tvätt, manglat och ska alldeles snart gå och lägga in tvätten. Självklart kom Sebastian hem tillsammans med Alexander och ville kolla läget. Vi är idag en väldigt lycklig och glad familj. Solen lyser  nu och himlen är blå njuter för fullt.
Om ni vill veta vad moyamoya är är detta en bra sida att läsa!

http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/moyamoya

Inga kommentarer: