måndag 25 juni 2012

Nittonde dagen

Imorse var det dax att gå upp som vanligt och ta sig till jobbet. Jag kan inte säga att jag var speciellt utvilad när jag vaknade hade en hemsk natt där jag hade svårt att somna tankarna bara flög runt i huvuvdet och så var jag lite ledsen. Men klockradion startade 06.00 och upp var det bara att gå vid 07.00 väckte jag Sophie för hon skulle följa med mig (ja lite nojig kanske jag är för jag vill helst inte lämna henne själv) Vi åt frukost och sedan släppte Pelle av oss vid Fruängen. Vi kom fram till jobbet i detta hemska "höstväder" och smet först in på ICA för att handla med oss lite ätbart. När vi kom upp på 8:an så mötte vi Cecilia som stod startklar för att öppna upp Lovely days. Vi låste upp dörren och gick till mitt röriga skrivbord (undrar om allt just nu är rörigt kring mig?) Sophie fick låna en plats och hon tog upp sin dator och jag startade upp min. Vi gick och tog en kopp kaffe och en kopp te Sophie hade nämeligen köpt en toscabulle och skulle avnjuta frukost 2. Jag rensade skrivbordet och slängde lite/mycket papper och pratade med kollegor som givetvis undrade hur det var och så. Det skönaste var Anja som sa att Lotta det är bara ett jobb för det fick mig att se så mycket klarare på att ja det är bara ett jobb min familj är mycket mycket viktigare och om jobbet inte lirar med mig just nu så då finns det en mening med det också. Vi gick ner vid 11.00 till invigningen av Lovely days och lyssnade på RMK Sophie gillar Rikard hellskarpt så det var roligt att just han var där och sjöng. Vi åkte upp och jag jobbade vidare med att försöka förbereda mig på Almedalen och vilka seminarium jag vill/bör gå på. Herregud vad många seminarium det är i år det blir bara mer och mer. Vid 12.30 skrek magen efter lunch så vi gick ner och köpte oss lite mat som vi tog med oss upp och när vi satt och åt så ringde Emma för hon ville också komma till jobbet. Sophie lånade min plupp och åkte ner och hämtade henne. Tjejerna fick sitta och spela SIMS och jag jobbade på. Sophie såg blek ut och hon klagade på att hon var trött och hade ont ovanför ljumsken.Jag avslutade mitt jobb runt 16 och tog tjejerna med mig vi smet förbi MNO och hittade en kavaj till Sophie. Pelle hämtade oss i Fruängen och SOphie var riktigt låg och hade ont och kände sig stel. När vi kom hem började jag laga mat potatis och isterband Sophies val och Pelle fick ringa till sjukhuset för att höra är detta en förändring och måste vi åka in. De tyckte vi kunde avvakta och se om det tilltog. Vi gjorde vanliga husbestyr så här vid läningsdags Pelle betalade räkningar,jag kollade båtresor till Gotland lagade mat och kolllade vad som behövdes köpas hem. Vi åt och SOphie åt bra men hon var jättelåg och gnällde över smärta samtidigt som hon inte ville åka in för hon vill inte sova på sjukhus mer. Vi förklarade om du har så ont och vi inte ens kan nudda dig så sorry vi åker in med dig. Pelle tog SOphie med sig och jag stannade hemma och började röja köket och så ringde jag Sebastian och frågade om han kunde skjutsa mig till Kvantum så jag fick handlat, absolut sa han ska bara slänga mig i duschen så kommer jag. Handlade och fyllde på förrådet hemma och väntar nu på vad som händer på sjukhuset. Jag vet att SOphie ska ta ett ultraljud över magen och att hon grät mycket när de undersökte henne. PÅ ultraljudet kan man inte se något men hon har fortfarande ont fast hon fått 4 alvedon. Nu väntar de på att läkaren ska få kontakt med en nevrokirurg  och om det är något mer de ska leta efter eller fler prov som måste tas.....så fortsättning följer  ..... men imorgon för jag måste lägga mig själv nu om jag ska orka upp imorgon. Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er, hoppas det går bra. Vi tänker mycket på Sophie och er. /Kram Jenny