onsdag 28 november 2012

Ingen bättring

Måndagen så tog vi det lugnt hemma. Huvudvärken är kvar och vi ser ingen bättring men det positiva är att det verkar inte bli sämre. Sophie får värktabletter 3 gånger om dagen och en extra dos alvedon vid behov. Sophie gjorde lite läxor och vilade. På kvällen såg vi del 7 av Harry Potter.

Tisdagen var en dag som var ganska lik måndagen. Skillnaden var att vi skulle vara tillbaka på Q82 för en träff med doktorn kl 14.00 och vid 15.00 ska Sophie bada i varmvattenbassängen i en grupp med barn 9-14 år. Vi var uppe på avdelningen vid 13.45 och meddelade att nu var vi på plats. Läkaren hade mycket att göra men skulle komma förbi så fort hon hann. Vi satt och pratade en stund med en mamma och hennes dotter som varit inne sen i somras med sin son/bror som varit med om en svår bilolycka. De bjöd Sophie på ett vaniljhjärta vilket Sophie med glädje tog emot.

Läkaren kom snabbt förbi för hon hade fått ett akutfall som hon var tvungen att ta och jag sa att vi går till sjukgymnasterna vid 14.45 och när Sophie badar så väntar jag uppe på avdelningen. Hon tyckte det var utmärkt och skulle komma och hämta mig. Sophie badade och jag väntade uppe på avdelningen och vid 15.30 så kom läkaren. Det är en läkare vi aldrig träffat förut och hon tog med mig in i ett besöksrum där jag fick återge hur det har varit hemma sedan fredagen. Det är ju ingen större skillnad huvudvärken finns där och hon hade idag en allergisk reaktion precis innan vi åkte igen med klåda över hela kroppen annars har hon ganska konstant ont på en 7:a på smärtskalan.

Medan vi pratade kom Sophie in och läkaren sa att hon hade en fin färg i ansiktet och frågade hur ont hon hade typ 6. Vi pratade om att vi blir nu utskrivna och att någon från smärtteamet skulle ta kontakt med oss imorgon. Vi pratade om att vi ev kunde få sjukgymnastik på Huddinge sjukhus lite närmare för oss att åka. Vi ska fortsätta hålla kontakt med vår koordinator vid frågor. "Ja men om det händer något med Sophie behöver vi åka hit då eller kan vi åka till Huddinge sjukhus" läkaren svarade att vid en allergisk reaktion kan vi lika gärna åka till Huddinge sjukhus och om det är något med huvudet så åker vi till Astrid Lindgren. Okej så vi åkte hem inte så mycket klokare och inte så mycket hjälp heller.


På kvällen så kom Tomas,Yvonne och Lina över och fikade och vi pratade en stund och när de åkt så såg vi på den sista Harry Potter filmen.

Onsdagen har varit väldigt lugn. Sophie har läst ut sin svenska bok och vilat. Jag har gjort en del praktiska saker hjälpt Emma med en del saker.
Bitr rektor Alexandra ringde och meddelade att Sophie kommer att få hemundervisning av 2 lärare och en timme åt gången till att börja med. Men de behöver ha ett intyg från sjukhuset för det juridiska för att kunna se att de kan tillgodose Sophies behov.

Jag pratade även med min chef för nu vill jag börja jobba och jag ska från nästa vecka jobba måndagar och tisdagar ska lösa det med hjälp hemma till Sophie för då räcker det med halvtidssjukskrivning. Det är bara hålla tummarna att det kommer att gå.

 
Mission Possible



På eftermiddagen mitt i min kroppkakslagning så ringde läkaren från igår och sa att de hade pratat många turer på sjukhuset idag och de hade ingen från smärtteamet som de kunde rådfråga utan läkarna har bestämt att Sophie ska få nobligan 2tab 3 ggr per dag en ökning av ett piller till. Vi blev heller inte utskrivna utan kan höra av oss till avdelningen om det är något. Nästa vecka tisdag eller onsdag så ska smärtteamet ta kontakt med oss så vi testar med den nya dosen och hoppas att huvudvärken minskar helst försvinner helt.

Inga kommentarer: