måndag 12 november 2012

doooooooom domdomdomdom

Ja så låter det i Sophies huvud hela tiden och det värker. Såren efter operationen känns som om någon hällt salt i det svider ordentligt med andra ord.

Sophie fick igår kväll lugnande tabletter så hon kunde sova lite mer vilket hon gjorde men vaknade snart med huvudvärk ändå. Tabletterna hon får hjälper inte så hon tycker det känns meningslöst och ta dem.

Jag åkte till jobbet vid strax före 8 och min mamma var med Sophie medans jag var på jobbet, vill ju inte att hon ska vara själv. Otroligt jobbigt och frustrerande är det med att slitas mellan jobb och hem så jag tar ett beslut och lägger ner jobbet efter denna vecka, vet inte hur det är med sjukskrivningar och så men det känns som om jag måste lägga fokus på att hjälpa Sophie. Hon har ju inte varit i skolan nästan något utan vi får börja om med att gå väldigt kort igen och öka lite med tiden. Får ringa försäkringskassan och kolla hur man kan göra om man jobbar ibland  och är sjukskriven mest hela tiden. Jag jobbade och gjorde klart för en föreläsning i Sunne på fredag och det ser jag fram mot.

Sophie har inte klätt på sig idag utan myst i morgonrocken hela dagen. Mormor och hon gick igenom kort idag och plockade ut kort på Sophie. Mormor säger att Sophie har svårt att koppla av och det måste Sophie lära sig. Idag hade vi även gjort upp att Sophie inte skulle ha sin telefon eller data, nintendo eller se på TV för att kolla om huvudvärken gav med sig vilket det inte gjorde. Sophie sov däremot middag i 3 tim säkert välbehövligt.
 Vi skulle ha hört av sjukhuset idag men vi har inget hört så jag får väl ringa upp imorgon för att kolla så de inte tycker att vi har en tid men ingen har hört av sig.


Det här är till dig Sophie som kämpar så tappert!

Inga kommentarer: