onsdag 21 november 2012

på sjukhuset och för första gången är jag irriterad

Imorse klev vi upp skapligt för att duscha och göra oss iordning för att bege oss till sjukhuset. Pelle hämtade oss vid halv elva. Vid sjukhuset var det som vanligt fullt överallt och Pelle släppte oss utanför huvudentrén. Vi åkte upp tillQ82 och vi blev hänvisade in i övervakningsrummet i väntan på att de skulle ordna ett rum. Vi satte oss som vanligt med våra datorer i knät och satt så ett tag. Läkaren kom in och gjorde lite undersökningar och tyckte att Sophie ser mer påtagligt trött ut, konstigt med huvudvärk i 3 veckor eller hur?

Hon sa att en nevrokirurg och någon från smärtteamet skulle komma in under eftermiddagen. Vi gick och åt lunch och sedan tillbaka in på rummet. De tog tryck,puls och syresättning och det var väl ok kanske att övertrycket är lite högt.

En kille från smärtteamet kom in och ställde hur mycket frågor som helst. Han sa att en patient som säger att de ligger på 7 nästan kräks och är riktigt dålig men vi förklarade att Sophie har extrem hög smärttröskel och han sa att man även vänjer sig vid smärta. Han bestämde att Sophie ska prova en hel pillercocktial ikväll och sedan ska sjukgymnasten komma förbi med en tens och kolla knutarna hon har i axlarna. Vi pratade även om bad i en varm bassäng.
Vi fortsatte vila, jobba och slötitta på tv. Ingenting mer hände under dagen här nu inget rum för nu är de fullbelagda, ingen nevrokirurg och ingen sjukgymnast och Sophie undrar vad vi gör här vi kan ju lika gärna vara hemma och jag håller med.

Jag gick ut och pratade med sköterskan och hon menade på att vi har ett rum ja sa jag men det är övervakningrummet var sover jag? Vi flyttar in en säng till dig . Jag fick hjälpa till och lyfta stolen och göra iordning då blir det helt plötsligt annorlunda då ska en patient i ett rum gå hem så vi ska flytta in där och bli rumsgrannar till en bebis. Mycket bra för sömnen jag är glad att jag tog en sömntablett igår och sov ordentligt.
För första gången blev jag irriterade vad gjorde vi här kl. 11.00 när inget har blivit gjort mer än att öka medicinen det hade vi kunnat gjort hemma ju eller? Och kommit tillbaka imorgon istället....
Vi ska nu gå och äta och sedan får vi se om vi får byta rum men jag tänker se Greys ikväll iallafall även om ljudet kommer att vara lågt .....
Usch nu vill jag ha någon att glädjas åt muntra upp mig tack!
Så här känner jag mig just nu!