söndag 2 december 2012

Helg och pulkaåkning

Ja så har helgen gått, i fredags så ringde en sjuksköterska på Q82 och sa att läkarteamet vill träffa oss på tisdag kl 15.45. De har ju satt in nobligan 2x3 varje dag och det har väl blivit lite bättre. Hon mår illa av tabletterna och då får vi ge en annan tablett som motverkar illamåendet.

Torsdagen var jag själv på sjukhuset så Sophie följde med och stannade uppe hos Jenna på Cast avdelningen medan jag gick ner till neurologen för att göra en muskelbiopsi. Jag fick mediciner och så ska de kolla om jag har någon muskelsjukdom. De tror även att jag ev har en droppfot på vänster fot. Nu kan jag verkligen säga att DET RÄCKER, jag börjar bli ordentligt  trött på sjukdomar och allt som har med det att göra. Vi har haft vår beskärda del och nu vet jag inte hur mycket mer man klarar.

Vi försöker vara starka och modiga men när det hela tiden blir något nytt som kommer så tar nog orken slut för oss också. Vi håller ihop men när man har en liten tjej som lever med konstant huvudvärk och verkligen inte orkar göra mycket  utan vill mest vila.

Vi hängde sedan på sjukhuset ett par timmar med Jenna och hennes pappa. Vi pratade om Gotland och arbetskraft och om gamla minnen från glada 70 talet. Emma hade också kommit så vi var ganska många inne i rummet. Jag hade ont i mitt ben så vi väntade på att Pelle skulle sluta jobba så vi kunde åka med honom hem. Vi passade på att gå till Pulsen och handla lite.

Lördagen så skulle Sophie åka till Johanna och Vilgot och vara kvar över natten. Vi hade massor att göra på förmiddagen, skotta snö ,laga mat och duka till Pelles ordensklubb, och jag skulle fixa lite till julfesten på kvällen.
Pelle skjutsade Sophie till Solna och där väntade Vilgot och Johanna med pulka. De var ute i Hagaparken och åkte en stund och sedan hem igen för att leka, vila framför tvn en stund.  Sophie fick lägga Vilgot och hon somnade till själv en stund. Vilgot hade legat med sina händer i ansiktet. Sophie sov ganska bra.



På söndagsmorgonen så ringde Johanna för att fråga om vi ville komma på en fika så jag slängde mig i duschen och sedan gav vi oss iväg. Sophie var trött men väldigt nöjd med gårdagen det var så kul att åka pulka. Vi stannade ett tag och sedan hem igen.

Vi hade som vanligt söndagsmiddag och idag hade barnen bett om lasange vilket jag gjorde och så fick de saffranspannkaka till efterrätt.
Huvudvärken finns med hela tiden så nu får vi mer gå på allmäntillståndet på Sophie. Man ser hur hon mår och om hon är blek. Imorgon ska en lärare komma hem en stund dax för hemundervisning. Det kommer nog att bli bra.

 Mys med lillkusinen

Inga kommentarer: