torsdag 13 december 2012

Lucia

Ja klådan finns kvar och en massa små prickar. Sophie har nu ätit allergitabletter och smort in sig sedan i måndags och inte vill de ge med sig. Igår kväll var det mycket tårar och ilska för hon tycker att livet är inte rättvist. Jag känner att jag varit hemma så länge så jag vet inte själv om jag orkar med mer sjukdomar, elände ,tårar och ilska. Kan man få vara så fräck att man kan säga att min skål är nog på väg att rinna över och jag behöver lugn. Jag fick frågan vad jag önskade mig i julklapp lugn och ro och inget mer elände. men det kan man tydligen inte få fick jag till svar något annat?
nä för mig är julen en gemenskap man behöver inget överflöd av klappar eller mat. Det väsentliga är att man har hälsan och mår bra. Prylar gör mig inte lyckligare-

Sophies huvudvärk börjar mer och mer att avta och vi pratade med läkaren igår och de vill inte att Sophie ska få fler bakslag utan nu får vi ta det lugnt och fint. De hade även på sjukhuset haft ett möte med Sophie skola och det hade gått bra och de var nog lugna nu när de vet att operationen gått bra och att Sophie kommer att bli återställd, men hon kommer nog att ha vissa restriktioner som hon inte får göra och det får vi lära oss med tiden. Det viktiga nu är att få Sophie tillbaka till skolan och att hon klarar av det.

Igår så bakade vi ut lite pepparkakor på degen som jag gjort kvällen innan. Det var bara jag och Sophie som bakade för på Emmas dagis går kräksjukan och den vill vi absolut inte ha tack!
Jag bakade hela dagen igår och idag och nu har vi bakat klart nu är det dags att börja med julmaten och julgodiset. Fördelen med att vara hemma är ju att nu hinner jag med sånt som jag aldrig hade hunnit med om jag jobbat det är positivt.












Idag var det luciafirande i skolan och Sophie ville väldigt gärna gå vilket hon så klart fick. Vi kom överens om att hon skulle stanna en stund och sedan komma hem. Tror ni hon stannade en stund? Nej så klart inte för det var ju så kul att träffa alla och prata och hänga med på lektionerna. Självklart är det kul att hon orkar och vill men det var det här med att inte ta ut allt på en gång så vi pratade lite om det när hon kom hem och jag tror hon förstår. Nästa vecka ska hon försöka gå lite varje dag och nästa fredag är det julavslutning och betygsutdelning.... Sophie skrattade lite besvärat och sa jag kommer ju inte få något och nä men du har fått tillbaka känsel och slipper domningar och bortfall och börjar bli piggare så du hämtar in allt svarade jag tappert. Har vi nu fostrat en duktig flicka? ja det har vi  och hon vill vara duktig i skolan och det kommer det kommer hjärtat, återhämta dig så har du hela livet framför dig.

Nu till helgen ska Sophie bo hos mormor och morfar för Pelle och jag så få göra något jättekul vi ska få gå på bröllop så helgen ska få gå i kärlekens tecken. Fantastiskt med ett vinterbröllop!

Inga kommentarer: