tisdag 10 juli 2012

Visby lasarett och morfars födelsedag

Jag har varit uppe flera gånger inatt för att se till att Sophie inte tog bort syrgasen vilket hon gjorde hela tiden och hon säger till mig " jag vill inte ha den" i sömnen så nu är man trötttrött. Vi gick ut och åt frukost och sätt och pratade en stund sedan tillbaka till sängen och syrgasen. Läkaren kom in och kollade lite och han så att nu när man ser att styrkan kommer tillbaka med syrgas så får Sophie ligga kvar till imorgon iallafall. Och sedan kommer vårt favorituttryck vi tar en dag i taget. Jaha då var det till att tillbringa en dag på sjukhuset igen fast nu fastlåst vid sängen.
Jag ringde Emma och bad henne plocka ihop ett ombyte till oss, hon frågade om hon skulle ta med morfar presenter så att Sophie fick vara med och lämna dem. Absolut så jag och ta gärna med någon lunch om det finns.  Vi har inte gjort mycket mer spelat spel Sophie har spelat sina och jag har läst.

Mamma,pappa och Emma kom vid halv två och de hade hittat fina Jenna nere vid utgången så hon slog följe upp och gissa om Sophie blev glad massa favoritpersoner på en gång. Jenna stannade ett liten stund hennes p-tid höll på och gå ut, hon hade varit inne för att få blod och det tog lång tid men hon skulle tillbaka imorgon för prover och ev så är ju vi på landet och då skulle hon komma förbi.

Mamma,pappa och Emma stannade drygt en timme vi sjöng för pappa och han fick paketen. Emma hade mailat och smsat " fira på Gotland" och pappas firning var den första som lästes så vi hörde på den och sedan var de tvugna att åka för att handla lite och sedan hem för att låga mat och så klart göra en smultrontårta det har pappa haft varje födelsedag sedan han var liten förutom någon gång då vi inte hittat så mycket. Jag och Sophie smet ut en sväng och gick bort för att se lite på medeltidsmänniskor och riddare för det var tornerspel på Nordergravar. Sophie fick brända mandlar och en Cola. Sedan tillbaka på rummet så ringde Sophie till Pelle och pratade och sedan medan jag pratade så försvann stramningarna i armén men då har hon fått ont i alla leder och det kan inte hänga ihop med moyamoya...  Prover tas med jämna mellanrum och nu ska Sophie upp och gå 5 min varje timme. Vi håller nu alla timmar att det blir hemgång imorgon. Sov gott jag tejpar fast syrgasslangen inatt så kanske jag kan sova med

Inga kommentarer: