söndag 15 juli 2012

Visby lasarett 13 juli och hemma 14 juli

Jaha så lämnade vi vår sagoö fredagen den 13 juli.
Jag sov ganska bra men vaknade vid ett par tillfällen och kollade Sophie, det är lite läskigt när syrgasen är borta inte något ljud eller bubblor. Sophie låg i exakt samma ställning hela natten och jag var tvungen att gå upp och kolla om hon andades. Sophie är nämeligen väldigt rörlig i sömnen och bökar runt rätt mycket därför behövde jag kolla henne, jag var inte ensam om det utan det gjorde natt personalen med. Sophie vaknade vid 9 idag det var kontstigt tyckte vi att personalen inte varit inne och tagit några kontroller men de tyckte vi kunde får sova ut. Jag duschade och gjorde mig klar och packade ner våra saker sedan till föräldraköket för att hämta min mat som låg i kylen. Sophie fick göra alla kontroller och sedan fick hon kliva upp och göra sig iordning för frukosten. Sista frukosten på Visby lasarett.Jag lämnade min mjölk,youghurt, flingor och bröd till personalen och de blev tacksamma synd och slänga tycker jag.
Det kom in en ny läkare och gjorde kontroller på ansiktet som fortfarande strama och var bedövat. Hon tyckte inte det var något vi behövde vara rädda för utan om det är så att motoriken börja bli konstig och hon blir slapp i ansiktet så ska vi åka in direkt.
Vi väntade genom att se på en film jag virkade och Sophie spelade sims. vi var redo att lämna lasarettet vid halv 2. Vi kramade om personalen som gärna ville att vi skulle uppdatera dem om hur det går framöver. SOphie hade gjort 2 teckningar till personalen som de satte upp i sitt personalrum.

Pappa,mamma och Emma kom och hämtade oss vid kvart i 2 och så åkte vi ner till hamnen. Vi hade ganska mycket packning och många väskor så blir det ju när vi inte varit på landet. Emma hade gjort ett bra jobb och pappa hade hällt konjaken och smultronen i en burk så jag fick med mig smultronlikören hem. Vi checkade in på båten och gjorde oss av med 4 väskor och bara det var en lättnad fast vi hade ett gäng småväskor att bära. Vi såg en film på båten och det gungade ganska bra. Pelle hämtaade oss i Nynäshamn och det var ganska gott att få sätta sig i bilen och åka hem. På väg hem så pratade vi om vad vi skulle äta och Sophie och Pelle ville ha wraps från Mcdonalds så Emma och jag tog hamburgare. Vi slappade bara hela kvällen och gjorde inte många knop. Vi såg på Åsa-Nisse filmen för Pelle tyckte vi skulle skratta lite och ja det gjorde Pelle och Sophie samma humor har de men vad kul att höra skratt. Vi bäddade ner oss i våra egna sängar och vad skönt det var. Samtidigt så saknar jag Gotland jag hann inte göra det jag ville men jag hoppas att vi kommer få tid att åka ner snart igen.'



Lördagen sov vi länge alla utom Pelle som vaknar tidigt, vi hade inte mycket mat hemma men lyckades få ihop till frukost iallafall. SOphie fick besök av sin  kompis Vendela och de städade Stampes bur och sedan spelade de spel och bara var. Jag försökte sätta upp gardiner i vårt sovrrum men jag undrar vad jag köpt för  några konstiga gardiner. Siv kom över och hälsade på , hon hade med sig 2 böcker till Sophie som Sophie önskat sig. Skönt nu har hon lite att läsa om hon blir sängliggande igen (vilket vi naturligtvis inte hoppas på). Vi pratade väldigt lite om hur Sophie mår och hur känsle i ansiktet är jag kollar naturligtvis på motoriken om något har hänt men hon var så glad att vara hemma och hänga med Vendela.
Pelle och jag skulle på den årliga sommarfesten hemma hos familjen Thun. Sebastian skulle komma över och hämta Sophie för hon skulle sova över hos honom. Emma lagade mat till gänget här hemma och de fick vara bara syskon en stund innan Emmas pojvän Sebastian kom från jobbet.
Så nu i skrivade stund så har jag inte pratat eller sett Sophie sedan igår vilket är jättebra vi fokuserar på något annat än sjukdomen.
Ja jag har fått upp de nya gardinerna i sovrummet,packat upp och tvättat och ja snart ska vi iväg på middag till Sebastian ska bli spännande och se vad han bjuder på.
Vísst finns tankarna på tisdag och vårdkonferensen och ja oron i magen finns oftast kommer de tankarna när jag slutar göra saker och bara blir sittande. Jag försöker nu förhindra det genom att hålla mig sysselsatt men på tisdag kl 15.00 får vi veta vad som kommer att hända och om det går att göra något och vem som kan göra något och en hel del frågor till som snurrar i huvuvdet...

Nu längtar vi efter sol och värme och så tänker jag på min sagoö som ligger kvar  därute i Östersjön..


Inga kommentarer: