onsdag 18 juli 2012

En ganska vanlig dag

Imorse smög Sophie och Emma upp vid åttatiden och gjorde sig klara för att uträtta en massa ärenden. De skulle till arbetsförmedlingen,Nordea och sedan till Farsta och Länsförsäkringar och sedan tillbaka till Huddinge för att Emma hade möte på arbetsförmedlingen. Sophie gick upp till farmor och de ringde hem till oss för att se om vi ville bli bjudna på middag "Om vi vill" typ väldigt bra och skönt att få slippa laga mat. Vi skulle vara nere vid farmor vid 18 tiden och Sebastian kom hem till oss vid halv sex och så åkte vi ner till Huddinge. Farmor bjöd oss på mat på Kolgrillen mycket gott och trevligt. Efter maten så gick vi upp till farmor och drack kaffe och lite Asti cinzano och satt och pratade en stund. Sedan hem och nu ska vi försöka se vad vi ska göra på semestern.

Jag har varit lite duktig idag jag har fixat med läkarintyg och fyllt i min papper till försäkringskassan kan vara bra att göra så man får några pengar. Jag har även ringt och fixat med min ring som jag lämnade in för typ 1,5 månader sedan och bad om ett kostnadsförslag nu är det gjort 1800 kr kostar det att laga den. Sedan har jag pratat med sjukhuset i ett par svängar , vi kommer att få syrgas hem på måndag och de ska skicka ett par grimmor så från måndag vågar vi nog åka lite längre. Imorgon bitti ska vi till Karolinska för att lära oss hur syrgasen fungerar.... jag ställde även de frågor som Sophie hade igår och som hon var ledsen över idag och fick svar som jag ännu inte berättat för henne så jag väntar med att skriva det för hon kanske läser bloggen före vi hunnit prata och det vill jag inte för hon blir kanske ledsen.
så nu planerar vi våra veckor av ledighet och imorgon får ni kanske veta vad det blir.
Godnatt alla!

Inga kommentarer: