måndag 16 juli 2012

Hemma den 15-16 juli

Hallå! Ja igår så träffade vi inte Sophie förrän vid 18.00 på middag hemma hos Sebastian. Sophie hade ju åkt med hem till Sebastian på lördagkvällen för att sova över när nu mamma och pappa skulle ut och slarva. De hae ätit lite snacks och sett på tv hela kvällen. Sebastian är ju inte känd för att vara den som stiger upp tidigt på morgonen så Sophie hade spelat spel på sin mobil och läst ,hon hittade nämeligen inte fjärrkontrollen. De hade sedan åkt och handlat och städat undan lite så närvi kom så var middagen nästan klar. Farmor (Siv) var också där och vi blev bjudna på fläskkarre och potatissallad. Riktigt gott han lär sig. Sophie tyckte han kunde ha bjudit på varmkorv och bröd eftersom Sebastian inte riktigt känner sig bekväm med att laga mat. Pelle och jag drog sedan iväg och handlade vi hade typ ingenting hemma. Farmor körde hem Sophie,Emma och Emmas Sebastian.De låg som slöhögar i soffan när vi kom hem och jag plockade upp maten,Pelle fortsatte med att fixa släpkärran. Sedan satte jag mig vid datorn och jobbade lite och spelade lite. Sophie fick gå och lägga sig vid 22.00 för imorgon ska de eventuellt åka ut till Janna och Marias land för att segla lite. Det är en sak som Sophie har på sin sommar lista som hon vill göra. Hon somnade ganska fort. Hoppas på att hon snart är tillbaka hos sina kompisar och sin teater.


Måndagmorgon ringde Tomas och Yvonne för att kolla om jag ville åka med till Gustavsbergs outlet men jag är så trött hela tiden och jag var inte uppstigen när de ringde så jag tackade för omtanken. Pelle hade nu bestämt med Janne att det blir en tur ut till Värmdölandet och en segeltur på tisdagen. Lite grillning på kvällen och så fixa båten och sedan ut. Det tar en timme till sjukhuset därifrån så de kan åka direkt till vårdkonferansen. Jag bestämde mig för att vara hemma och ha kvalitetstid själv. Sophie var super lycklig och packade ihop sina prylar och Emma som håller på och gräver runt nya altanen för att göra fint kastade sig in i duschen och packade ihop sina saker. Pelle letade fram flytvästar och regnställ,sovsäckar och liggunderlag. Vid halv ett kom Janne och Jakob och åt lunch innan det var dax för dem att dra iväg. Vid 14 tiden var jag helt plötsligt sjäv ..... dukade av och satte mig och lyssnade på John Gudetti som sommarpratare och njöt i solen 1 timme värme gud vad skönt efter en dag innan ha fryst så mycket blir gladare av värme...konstigt. Nu har jag hög musik och dansar runt och sjunger plockar lite och ska väl vika tvätt sedan när kvällen kommer.

Jag vill ta tillfället i akt och tacka alla goda människor för er uppmuntran och respekt. Jag är inte så bra på att höra av mig men jag lovar att göra det om det behövs,just nu vill jag bara vara. Som ni vet imorgon kl 15 ska vi vara på vårdkonferens och efter det vet vi lite mer  det är med blandade känslor jag tänker på den. Å ena sidan skönt att få träffa hela teamet och få svar men är å andra sidan rädd också om jag tänker på vad som kan hända osv så vill jag bara gråta och jag orkar inte det mer men vet att vi kommer att gråta många tårar till.
Så kära vänner efter imorgon så vet vi vad som händer och då kommer det att vara lättare att ta beslut vad gäller framöver och om det blir en operation ganska snart eller om de väntar eller om det inte går ...

That´s what friends are for

Inga kommentarer: