onsdag 14 januari 2015

Våran Usa resa dag 1

Som sagt så är det jag,Sophie som skriver om själva resan.Det var såå kul,underbart och behövligt att komma iväg till värmen som,turligt nog fanns i mitt favorit land of all times.

Vi hade satt våra klockor på kl 05:30 onsdagen den 10/12 pga att farmor och farfar skulle hämta oss kl 06:30.När dom kom så fick jag min julklapp utav dom, dollar, som så klart var väldigt välbehövligt:)

Vårt tåg till Arlanda gick 07:52 om jag inte minns fel,det kändes sjukt overkligt att äntligen vara på väg!
Väl på Arlanda så skulle vi gå med våra väskor till incheckningen,det gick förvånansvärt fort att få allting att funka och vi gick iväg mot säkerhetskontrollen,vilket också gick förvånansvärt fort.
Väl inne i terminalen så skulle vi dricka kaffe eller ja mamma och pappa skulle,jag drack julmust.När vi satt där i godan ro så kommer Åsa Westerlund right out of nowhere med lilla Sigfrid (hennes hund) För er som inte vet vem Åsa är, så är hon hollywoodfru och medverkar i Svenska Hollywoodfruar. 
Så när hon beställt sin kaffe och skulle gå och sätta sig vid ett bord, så log jag och såg antagligen väldigt trevlig ut,för tro det eller ej, hon såg mig rakt i ögonen och log tillbaka.

Sen i boardinghallen så kommer Alexander Bard i sina röda shorts:)
Han åkte samma plan som vi gjorde till Chicago O Hare,vilket är en av världens största flygplatser.Själva flygresan sov jag mig mest igenom så den är det inte så mycket att säga om.Det var helt sjukt att gå igenom säkerhetskontrollen där,det var såå noga och riktigt spännande att studera så mycket människor på en och samma gång.

När planet till Orlando lyfte så kände jag än en gång en overklighetskänsla som är svår att förklara,men den flygturen släppte jag inte blicken från fönstret.Att se ett land man älskat på ett sånt intensivt sätt i drygt 12 år, är en känsla som också den är svår att förklara.

Väl framme i Orlando så blev mamma och pappa lite smått förvirrade då man skulle åka tåg mellan de olika terminalerna,men jag hade full koll och ledde oss igenom en helt ny värld.
Efter vi fått ut vår hyrbil (en Chrysler town and country minibus) så åkte vi till vårt hotell,gjorde oss hemmastadda och sedan gav vi oss till Thank good it´s Friday som låg rätt över gatan.

Första dagen spenderades på Universal Studios,vilket var amazing,det var såå stort och hade riktigt mycket roligt.Det roligaste var nog Harry potter,man satt i som en stol och hade en stor bioduk framför sig,stolen rörde sig med skärmen så man kan nog säga att det var som att se på 5D bio. Det svängde och  slängde och det var så verkligt! Det var som att verkligen vara med i filmen. 











Inga kommentarer: