måndag 26 januari 2015

Dag 8 och 9

Dag 8 så körde vi över de lååånga broarna ut till Key West en tur som var fin men vi skulle göra lite innan,

Först stannade vi på ute på den första ön Key Largo för att besöka Key Largos Dolphine Rescue Center och titta på delfiner dom tog hand om.
Delfinerna hade blivit skadade på ett eller annat sätt.
Delfinerna var riktigt sociala och det gick att vinka till dom och så vinkade dom tillbaka.Jag fick även hälsa på en delfin,det var alldeles för kallt att bada med dom tyckte jag så det får bli en annan gång.
Delfinen jag hälsade på hade blivit skadad av en tjurhaj och hade precis börjat återhämta sig.Hon var jättesnäll och lenare än förväntat,jag har för mig att hon hette Lucy men vi är inte riktigt säkra.

Efter några timmar på centret så åkte vi ut till Key West och installerade oss en en gång på ett hotell precis vid stranden.Man bodde som i radhus och alla hade en egen terrass,två hängmattor och en del av stranden med två solstolar.

Vi tog en shufflebus in till själva "stadskärnan" och gick runt och utforskade staden inför morgondagens besök.Vi gick i affärer och på olika marknader.Vi åt mat i en restaurang,som såg ut som ett vanligt bostadshus och hade kunnat tagits som det om det inte var för den stora menytavlan som hängde vid staketet och de 50-tal bord som stod uppradade i trädgården.Vi begav oss hemåt runt 22 och då var vi alla riktigt trötta.

Självklart en drink på Sloopy Joe`s

Dag 9 inledde vi med att äta frukost på restaurangen som låg precis bredvid vårt hotell,den hette Stoned Crab och pappa åt fullkornspannkakor,mamma en egg benedict med frukt och jag vanliga pannkakor.
Sedan så tog vi återigen shufflebus in till staden för att gå runt i olika affärer,
Vi åt keylime pie och gick självklart förbi Hemmingways hus.Sen gick vi och köpte mat i en matvagn vi läst om i "Ett annat Florida",vilket är en guidebok av Daniel Svanberg .

Key Lime Pie

Såsaffär en med riktigt mycket olika såser i styrka och smak

Sen gav vi oss iväg till strandpromenaden för att "fira solnedgången" med säkert 100 andra människor.Precis när solen skulle gå ner kom ungefär 10 båtar och lade sig precis framför solen.
Vi åt middag på en mexikansk restaurang som var helt fullproppad av människor.Vi åt tacos och pappa drack öl och mamma fick en glutenfri jordgubbsöl som hon tyckte om, jag däremot drack mexikansk coca-cola (den var smaksatt med riktigt socker istället för sötningsmedel) men den var inte speciellt god.Vi åkte hem runt 23 och gick och lade oss.

En drink på Captain Tonys också

Vi gick upp tidigt för att åka över alla broar igen och för att äta frukost på ett ställe vår guidebok rekommenderade. Så nu mot Fort Lauderdale.......

Så här såg det ut tidiga morgonen vi gav oss av