måndag 19 januari 2015

Dag 4 och 5

Dag 4 packade vi in oss i bilen och åkte till super mysiga Fort Myers på västkusten.

Vi bodde på världens mysigaste hotell, precis vid stranden. Hotellet som hette Outrigger beach hotel, hade en kryssningskänsla över sig och stämningen var ungefär som på en ålandsbåt,folk dansade till livebandet och stod i baren och snackade.

Efter en ganska lång promenad på stranden så gick vi till hotellbaren som låg vid strandkanten och satte oss för att ta något att dricka.







Jag och mamma tog en selfie med kameran och då kom det fram en kille som frågade om han skulle ta kort på oss istället,vilket han fick. Sen efter ett tag när jag satt o tog bilder över hotellet och stranden m.m så kom han fram igen och frågade om jag var en fotograf, jag svarade lite förvånat att jag bara tog kort för att det var kul.




Han var väldigt intresserad av vår kamera och sa "ni har en riktigt fin Nikon" vi har dock en Canon. Men sen så frågade han om inte jag kunde ta kort på hans bil han skulle sälja,men då sa pappa att han kunde göra det och då gick dom iväg och gjorde det.

På kvällen när vi hade duschat och gjort oss i ordning så gick vi tvärs över gatan för att äta på en jättemysig restaurang som hette Charlies Boathouse och den låg precis vid en flod,skit mysigt.

Senare den kvällen tvättade vi våra kläder i en sån där "tvättomat" dom hade på hotellet och i mellan tvättarna så spelade vi olika spel och bara tog det lugnt.





Dag 5 så gick vi bara runt på stranden och mös,vi gick och letade snäckor och hitta många fina. Vi såg även en leopardfärgad krabba som vi ansåg vara mycket intressant. Det var betydligt varmare där än vad det var i Orlando men vattnet var inte så varmt.
Sen efter det så gick jag och mamma och la oss vid poolen och solade och pappa satte sig utanför vårt rum och läste. En chill dag och lugn kväll. Vi behövde vila tror jag!






Inga kommentarer: