fredag 16 januari 2015

Dag 2 och 3

Dag 2 i Orlando så åkte vi först på nått slags försäljningsmöte där man skulle köpa en andel i ett hotell och en massa fördelar med det osvosv.Men dom bjöd på jättegod frukost så det var värt det,och vi fick även köpa biljetter till Epcot för ungefär 90 dollar billigare.
Efter det mötet så åkte vi till ett premium outlet där jag började med att köpa en tjocktröja från Gap,vilket verkade vara ett populärt märke i USA då var och varannan människa gick runt i sånna tröjor.
Inne på Banana republik köpte jag en sjukt fin klänning som är svart och vit och riktigt stilren och elegant.Sen köpte jag inget på ett par timmar men den sista affären vi gick in i var Forever 21 och där spenderades ungefär 1 och en halv timme och ganska så precis 100 dollar..
När jag frågade efter omklädningsrummen med min ganska så stora hög med kläder så frågade killen som arbetade där om jag ville ha en kasse som jag kunde bära min kläder ner till the fittingrooms , det tyckte jag lät rätt bra så jag följde med honom bort och mamma gick vidare.
Killen var sjukt trevlig och började fråga vad jag hette,han tog i hand och sen fråga han vart jag kom ifrån och när han fick reda på att jag kom från Sverige så sa han "Åh det är därför du är så vacker!". Folket i USA är såå mycket trevligare än i Sverige, alla hälsar, folk vågar komma fram och prata, man är helt enkelt mycket mer stel i Sverige.






Orlando dag 3 så åkte vi till Epcot och herregud vilken stor parkering haha.
Vi kom in där och såg den jätte stora typ golfbollen och började gå lite på måfå.


















Höjdpunkten där var ett spel för barn som hette Piggy bank och det gick ut på att spara pengar till något man själv valde,vi valde collage education.

















En annan rolig grej var att träffa en massa olika disneyfigurer. Baloo som aldrig ville sluta krama mig, Mimmi som ville ta kort i massa olika poser, Långben som var kortare än pappa,Pluto som bara var allmänt glad och sprallig och mexikanska Kalle Anka som bara stod där



.





























Sen är ju det massa olika länder man går igenom så vi åt lunch i Marrocko och köpte sötsaker i USA.
En lång dag men det tar tid att gå jorden runt eller hur?




Alice i Uderlandet

Sådan far sådan dotter





Inga kommentarer: