tisdag 27 januari 2015

Dag 10- 17

Dag 10 åkte vi till Fort Lauderdal och The Atlantic spa and hotel,vilket var så fint!




Första dagen spenderades med att försöka hitta en matbutik och handla hem framför allt frukost,eftersom vi hade eget kök.
Sen när vi handlat så gick vi hem och lagade egen middag,eftersom alla både var för trötta och inte sugna på restaurang mat.

Dag 11 så tog vi det lugnt på stranden,eller jag och mamma tog det lugnt och pappa gick på en långpromenad.Efter ett dopp i det blå så lade vi oss med musik i öronen och slumrade lite.
Senare den dagen,efter vi duschat och gjort oss i ordning så gick vi ut och åt,jag har för mig att vi åt på den amerikanska kedjeresturangen Hooters,vilket pappa hade pratat om sen vi var i Prag i sommras.

Jag åt en super god stek,mamma åt deras räkor och pappa åt hamburgare.
Hooters är lite som O`leary´s och dom har många olika tv-apparater med olika sporter och matcher,vi satt och försökte förstå amerikansk fotboll.Helt plötsligt så var det en man som satt vid ett bord snett bakom oss som frågade om vi kom från St Petersburg,de var dom som spelade,vi sa nej och att vi kom ifrån Svergie.Då blev mannen jätte förvånad och förklarade att han trodde vi kom därifrån eftersom vi såg så intensivt på Tvn.


Dag 12 så åkte vi först till  Sawgrass Recreation park och såg på alligatorer och åkte air boat, dvs en båt med fläkt som motor.




 Efter att varit ute i 1,5h så gick vi runt på deras "zoo" och jag höll i en bebisalligator.











Efter att vi varit där i ca 3 timmar så åkte vi till Sawgrass mills, USA:s största outlet.
Vi spenderade ca 10,5h där och jag gick riktigt igång på shoppingen där,man sparade så mycket pengar genom att handla där och de 750 dollar jag hade sparat ihop räckte inte riktigt till allt jag ville köpa,men jag ville i och för sig köpa det mesta.



Resten av dagarna så flöt på och jag kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde..
Jag minns åtminstone att en dag åkte vi taxibåt runt hela Fort Lauderdal och såg på massa kändisars hus. 






God Jul och Gott Nytt år från Oss


Den sista dagen,spenderade vi i Orlando igen.Vi spelade piratminigolf,pappa vann och jag kom sist.. Det var vinnaren som fick välja restaurang den 25/12 och det blev oväntat nog Hooters:´) 
Vi åt snökrabba och jag lyckades dricka ungefär 2 liter mnt dew, dvs svagare energidryck så jag sov inte speciellt bra den natten.







Flygresan hem var en av mitt livs jobbigaste flygresor..
Det var alldeles för varmt i kabinen,jag hade en tjej framför mig som skulle ha sin stol nedfälld HELA resan så jag inte fick någon plats och sedan till råga på allt så fick jag ett värmeanfall och ett par panikångestattacker. Flygvärdinnorna var riktigt gulliga och kom och gav mig två påsar med is jag kunde kyla ner mig med och de sänkte även värmen i kabinen,guld värt!

Det var våran USA resa i korta drag. Vi har haft en underbar tid i drömmarnas land och just nu längtar jag tillbaks sådär lagom mycket när skolstressen börjat och gymnasievalen ska vara klara om ca 2 veckor..

Tack till Vingresor; Meditec och Carl, Sas och United Airlines för all hjälp och ett otroligt gott bemötande! 

Inga kommentarer: