tisdag 20 januari 2015

Dag 6 och 7

Dag 6 så packade vi åter igen in oss i bilen begav oss mot Miami Beach och när vi väl kom dit var det dax att leta reda på vårt hotell som låg på Ocean drive i Art Deco kvarteren.






Vårt hotell Ocean Five


När vi fått upp väskorna och bytt skor så gick vi ut på äventyr. Vi gick självklart först till stranden och den berömda Miami beach skylten. Sen gick vi neråt längs Ocean Drive.
Vi åt lunch på en italiensk/mexikansk/asiatisk restaurang längst ner på en tvärgata.






Sen efter en lång vilopaus och god mat gick vi till shoppingkvarteret. Och där köpte jag bara en bikiniöverdel på Victoria Secret, jag såg även en ryggsäck jag ville ha men jag blev dumsnål och köpte den inte. En skitsnygg svart på PINK.

På kvällen så åt vi middag på en restaurang som hette Johnny Rockets vilket är en restaurang kedja som serverar typiska amerikanska hamburgare. Stilen på restaurangen är som en diner på -60 talet och är supercool. Maten var jättegod och det var stora hamburgare.




Dag 7 så tog vi en långpromenad längs hela Miami beach till piren och till hamnkvarteren.
Vi satte oss och läste på strandpromenaden. Jag var riktigt trött och somnade i solen,det var riktigt skönt att äntligen få vila.


Sen efter några timmar gick vi mot hotellet och åt lunch på ett café. Efter lunchen så delade vi upp oss,mamma gick ner till stranden och solade,pappa gick på en ny promenad och jag gick till hotellrummet för att duscha och ta det lugnt.


Det var nog välbehövligt med en splittring och skönt att vara för sig själv.På kvällen så hade jag bestämt att vi skulle klä upp oss och gå ut på Ocean Drive och äta.
Den kvällen var jätte mysig och ja, det finns inte så mycket mer att säga om den.







Inga kommentarer: