måndag 23 september 2013

Andra utredningsdagen

På torsdagen då var vi tillbaka på sjukhuset för att Sophie skulle få träffa specialoedagogen . Sophie gick in vid 09.30 och komut vid 11.30 för lunch. Hon hade jobbat med matte,svenska,engelska och hon tyckte nog att det gick bra. Vi åt lunch nere í kafeterian för det var så himla kallr och dåligt väder.
12.30 var vi tillbaka för att Sophie skulle fortsätta med övningarna och det gick förvånadsvärt fort.
Hon var klar redan efter 1 timme så det måste ha gott bra tror vi.
Nu väntar vi på resultatet och mötet med det mobila teamet.
Efter sjukhuset åkte Sophie hem för hon var jättetrött och jag åkte iväg och fixade lite saker när jag ändå var ledig och hade tid över.

Sophie går i skolan som vanligt och på fredagskvällen så gick hon till gården för att hänga med kompisar. Det är roligt att vi har fått en gårdsunge och jag tycker det är kul att hon vill hänga där men senast 22.00 ska hon vara hemma. Hon kom 21.50 och jag hade somnat på soffan och hennes kommentar var att varför går du inte och lägger dig. Sömndrucken svarade jag att jag vill vara vaken när du kommer hem......

På lördagen så åkte Sophie ut med Ellen, Jossan och Ellens pappa till deras båt. Tjejerna var där ute över helgen och badade och solade och bara hade det mysigt. Själv var jag ute och flanerade på stan med Lena och fick vuxen tid vilket behöver fyllas på.

Söndagen fortsatte jag rensa och slänga. Vad skräp man samlar på sig och nu är det bara att fortsätta hela hösten och slänga massor det känns bra.

Sophie kom hem på eftermiddagen och var väldigt trött. Hon åt lunch och gick sedan upp och sov ett tag.

Så här känner sig Sophie ibland
Sebastian kom hemförbi helt plötsligt, han behövde komma hemifrån för han har legat sjuk sedan i torsdags. Emma kom hem efter en shopingrunda med sin Sebastian. Vi åt söndgsmiddag och sedan satt vi och prtade och tittade på kort från våra resor. Vi hade riktig kvalitetstid och det var supermysigt, men nu börjar vi faktiskt sakna Pelle han har varit borta lite mer än en vecka och kommer hem nu på söndag och det ser vi alla fram mot.

Den här veckan ska Sophie på MR röntgen och sedan ska hon träffa psykologen vilket är jättebra. Så jag uppdaterar väl lite sporadiskt igen.


Syskonkärlek och våra älskade ungar

Inga kommentarer: