lördag 12 januari 2013

Vardag och skola

Ja så har nu skolan startat och Sophie har gått halva dagarna och sedan gått hem. Hon har haft någon dag där hon ringde till mig på jobbet och sa att hon var snurrig och det kändes konstig. Tur var det att Emma var hemma och var sjuk så det fanns någon där. Sophie fick lite syrgas och det blev lite bättre men hon var snurrig hela den dagen. Sömnen är ju otroligt viktig och det har vi ganska häftiga diskussioner om ja det mesta ska diskuteras och bråkas om. Det märks att hon nu tar klivet in i tonårsåldern på allvar. Hon är ju samtidigt väldigt arg för hon tycker vi överbeskyddar henne vilket vi inte gör men vi vill inte att hon gasar på i 180 igen och får ett bakslag. Så emellanåt så känner jag mig helt slut och börjar fundera på hur jag ska orka.

Det var en konstig första vecka att komma tillbaka på det var sorg och tårar i huset och det är ju naturligt. Det var även svårt att börja gå upp varje morgon vid 6.00 och jobba hela dagen sedan laga mat och det som kallas vardagsbestyr. Och till råga på allt så är det väldigt tjafsigt i vår familj just nu och jag vet inte om det är efterdyningar av att vi inte har levt "normalt". Jag hoppas att det går över snart och att styrkan och energin kommer åter till oss.

Foto

Jag ska avsluta med att skriva ner vad Sophie skrev på instagram inför det nya året själv:

" Shit vilken resa in och ut från tre olika sjukhus Huddinge, Visby och Karolinska. Jag har gråtit,skrattat, skrikit, vart onåbar och inte sagt ett enda ord på flera dar, vart låg,varit hög,konstig och otroligt jobbig men alla har stannat hos mig trots allt.
Jag vill bara tacka ALLA som stöttat mig igenom dehär men nu, nu när mitt skitår är över ska jag inte tänka så deppigt för detta år 2013 ska bli awsome och jag vet att det kommer bli jobbigt men jag kommer att fixa dehär och nu när allt är över kan jag förstås få tårar i ögonen när jag tänker på tiden. Men nu kan jag se och känna att jag blivit starkare psykiskt av min sjukdomstid!
Jag har accepterat att jag har två sjukdomsdiagnoser vid namn Struma och Moyamoya och jag är stolt över varenda ärr jag har för dom gör mig inte sämre utan mer mig själv."
Sophie Lundgren

Jag avslutar med att trycka på Min Stora dags januariinsamling för barn som är svårt sjuka
Stöd gärna om ni kan om så bara med någon krona!

http://www.minstoradag.org/Insamling/1/Collect.aspx?collectid=309

Inga kommentarer: