fredag 3 oktober 2014

Dagar som varit lite bättre

Efter en dag med tårar och elände så var torsdagen en bra dag. Lite svårt att komma upp på morgonen eftersom hon har svårt att sova på nätterna. Iväg till skolan och matsäcken var packad för en tur till Skansen och Hantverksmässan för blivande gymnasister.
Jag var hemma fm eftersom jag skulle medverka på Fryshusets Jubileumsseminarium med efterföljande mingel.

http://fryshuset.se/nyheter/se-h-m-kung-carl-xvi-gustaf-tal-till-fryshuset/


När jag var på väg till jobbet så såg jag att jag fått ett sms från Sophie där hon berättade att hon fått ett C på sitt So-prov. Hon var så glad med all rätt. Bra kämpat hjärtat.

Sophie hade tid på Bup men det visade sig att hon inte hade några resor på taxikortet som tur var var hennes syster snäll och skjutsade iväg henne men de kom fram sent. Sophie hann ändå med att prata en stund vilket var otroligt skönt för henne. Men nu räckt det med strul kring resor det ska väl bara fungera eller?Ska vi ha koll på vilket kostnadsställe det ska tas på?Hon åker till Bup,till läkaren och om det behövs akut till sjukhuset?

När jag kom hem på kvällen hade vi fått ett brev från Astrid Lindgren där det stod att Sophie skulle skrivas in kl 13.00 på onsdagen. Angiografin var planerad torsdagsmorgon och hon skulle behöva ligga kvar till fredagen. Med kallelsen fast ett sött litet kort på Lilla My med en biocheck och en snackscheck från Min Stora Dag som Jessica koordinatorsjuksköterskan skickat med. Sophie blev jätteglad och väldigt överraskad.
Hon berättade att mässan inte var något för henne så vi sa att då kollar vi vidare på gymnasielärarna. Jag stupade i säng och det gjorde Sophie med.

Idag fredag återigen svårt att komma upp hon är trött. Men det var en glad Dag för henne för Jenna skulle komma. Jag och Emma packade ner hennes prylar vi hoppas nämligen att hon flyttar snart. Vid lunchtid kom Jenna och vi pratade lite och sedan fortsatte Emma och jag, Jenna gick och vilade en stund. Sophie var hemma vid strax efter 14.00 och berättade att de hade haft möte angående skolresan och de hade ju bestämt sig för Gotland. De ville ha Halloweendisco för de yngre eleverna. Ja vi får väl se när vi har möte med skolresegruppen(vi är klassföräldrar i år).
Vi åkte sedan till IKEA där vi delade upp oss, Emma skulle ju köpa ett bohag och de andra ville vidare.
Sebastian hämtade upp Jenna och Sophie och vi handlade klart.
Väl hemma lagade jag en fiskgryta och Emma bestämde sig för att dra på krogen. Vi andra åt, pratade och efter maten spelade vi ett spel "Idiotkunskap" verkligen idiotfrågor. Sen bestämde sig ungdomarna för att dra till McDonalds för att köpa en kvällsglass. Nu har de gått till sängs och imorgon ska Jenna springa Tjurruset och Sophie och Sebastian ska med och kolla.
Ganska normala dagar med skratt och glädje samt vanligt syskonbarn.

Inga kommentarer: