torsdag 17 oktober 2013

Fortsatt huvudvärk

Ja så ser vardagen ut för Sophie. Hon har ont i huvudet hela tiden och hon kan inte sova på nätterna. Det "knäpper och smäller till" i huvudet ibland så hårt att hon börjar gråta. Hon har varit på sjukhuset och tagit prover och de har visat sig bra. Men MR tiden ör inte förrän den 13 november och det känns ju väldigt långt bort.
Sophie har svårt att komma ihåg saker hon glömmer väldigt fort och det är väldigt jobbigt för henne.
Hon kämpar på i skolan och försöker hänga med så mycket hon kan.

I helgen var vi på Gotland och firade mamma/mormor som fyllde 70 år. Vi åkte över i fredag mitt på dan med Johanna,Vilgot, Kicki,Emma,Sophie och jag. Vi hade en lugn överfärd och väl framme så strosade vi genom ett fantastiskt vackert och fridfullt Visby. Vi köpte goda ostar från ostkällaren och ett gott vin att ha hemma på landet till efterrätt. Klockan kvart i 6 så gick vi till resturangen "Lindgården" där vi skulle överraska mamma. Jenna hade anslutit sig till oss och vi stod inne på resturangen när mamma,pappa,Johan,Patrik och Jonathan kom. Så överraskad blev inte mamma hon hade anat att vi skulle vara på ön.
Middag på Lindgården

Vi åt en god middag och sedan åkte vi till landet. Väl hemma så var det ingen som orkade äta någon ost utan vi sa att vi sparar det till imorgonkväll. Vi såg på fotbollen och sedan så var det dags att sova. Konstigt att vara på landet man blir så trött och avkopplad vilket i och för sig var bra för Sophie.
Lördagen tillbringade vi i Visby och Emma ville vara kvar på landet och eldade och krattade med mormor och morfar. Vi åt god mat och satt och pratade ett tag.



Söndagen så åkte vi till Vale och gick längs stenstranden det finns inget som gör mig så lugn som att få komma till havet och stenarna. Vi fikade och plockade fina stenar.

Kl 16 så tog vi båten tillbaka till Nynäshamn och vi är ju bortskämda för Pelle kom och hämtade oss.

Sophies huvudvärk består och hon har mer och mer givit upp hoppet. På tisdag ska hon till psykologen och jag hoppas det ska hjälpa henne. Sen får vi se om detta kvarstår så kanske vi får ta kontakt med sjukhuset igen.

Jag ska träffa företagsläkaren på tisdag och se vad jag kan behöva hjälp med. Jag fick en fantastisk möjlighet att få börja med en annan verksamhet på Fryshuset och det är en verksamhet som sjuder av kreativitet och glädje den heter "Skapa Min Värld" precis det jag behöver fylla på med och jag tror det kommer att bli jättebra. Jag kommer aldrig att släppa Mission Possible det tänker jag fortsätta jobba med och en del utbildningsuppdrag kommer jag också ha kvar. Men det innebär att jag inte behöver resa så mycket utan jag får vara hemma mer och det är nog viktigt nu.

Inga kommentarer: