tisdag 4 juni 2013

Vardagslunk

Ja det blir inte så ofta som man uppdaterar bloggen nu vilket jag i och för sig tycker är jätteskönt.
Sophie lever nu ut som ett riktigt litet tonårsmonster. Hon är trött på morgonen och sur vilket är likt hennes storebror. Hon börjar ta för sig och näbbar upp sig mot oss vi tycker det ä rett friskhetstecken samtidigt som det blir väldigt jobbigt. Hon har ju en del att ta ut eftersom hon varit så stark hela tiden så någon gång måste det jobbiga hinna ikapp henne med men vi är redo för det och väldigt uppmärksamma.

Hon har ingen huvudvärk  och mår ganska bra. Hon har kommit på att hon inte är ett dugg tränad utan får träningsvärk så fort hon ansträngt sig. Men det är ju bara att träna på det.
Hon umgås med sina kompisar och hänger ute en del på IP. De går ut och äter och sover över hos varandra. Ett vanligt tonårsliv. På fredag ska vi tillbaka på återbesök hos läkarna för att kolla huvudet och ärr (de ser jättefina ut) och vi måste ju kolla flygningen i sommar som vi ska göra om hon behöver syrgas eller inte.
Vi flyger ju till Sardinien i mitten på juli i 2 veckor och sedan i augusti så får Sophie sin stora dag.

Den 19 augusti flyger vi till Turkiet och till Side 1 vecka. Sophie fick välja på ett annat hotell nu eftersom hon är mycket piggare och orkar göra mer saker så hon valde om och tog detta hotell istället.

http://www.ving.se/turkiet/side/barut-hotel-arum-resort-spa


Just nu känns det som om en lång ledighet utan en massa elände verkligen behövs och vi ser framåt med tillförsikt. Jag kommer nog aldrig mer att våga se framåt så långt utan jag har nu lärt mig att ta dag för dag man vet ju aldrig vad som händer.

Jag håller på och tappa ork och kraft själv och jag vet inte riktigt vad som är felet men jag är så trött hela tiden och totalt orkeslös: Många säger att det är väl inte så konstigt men jag vet inte jag jag går på magkänslan och har bokat tid till läkare så de kan ta prover på mig.

Sophie räknar ner dagar till Sardinien men hon ska även åka 1 vecka till Järvsö med sina kusiner för att hänga med farmor och farfar. Sedan åker hon med mig ner till Gotland när jag ska jobba under Almedalsveckan och då hänger hon med mormor och morfar. Så hon kommer förhoppningsvis få ett underbart sommarlov i år. Men som sagt dag för dag....

Inga kommentarer: