onsdag 1 juli 2015

Gymansium

JAAA
Sophie kom in på sitt andrahandsval Thorhilds plans gymnasium och står på 45 reservplats till sitt förstahandsval Drottning Blancas gymnasium.
Hon var så glad och nöjd (äntligen något positivt) hon kommer att välja Drottning Blanca om det finns en möjlighet men det är enbart för de har kriminologi annars är hon så nöjd ändå.
På Thorhilds plan får hon läsa italienska och det tycker hon också skulle vara kul.
Skönt det känns som om hösten kan bli en nystart i livet främst för henne men även för oss alla andra. Hon måste vare den första av våra ungar som vill att sommarlovet ska vara slut så hon får börja skolan......


Vi har ännu inget svar från sjukhuset ifall, om och när vi ska åka till Boston. Jag tänkte vänta denna vecka sedan får jag försöka få tag på dem. Vill ju helst att denna resa är avklarad inför höststarten. Det är väl en del att fixa med resan men jag hoppas och tror att det borde väl sjukhuset ordna till oss. Jag och Sophie åker om det är så att det blir en konsultation och Pelle stannar hemma och bygger på huset. Det är den bästa lösningen på att få allt klart och jag har ju varit med mer på sjukhuset och sedan är jag inte så bra på att bygga.......

Sophie har varit jätteduktig och målat massor med plank hon har bara 3/4 kvar av fasadvirket. Vi försöker hjälpas åt och Emma var hemma en dag här på sin semester mellan Järvsö och Gotland och hjälpte till att måla. Sebastian kommer efter jobbet men på torsdag går han på jouren i 2 veckor så då får vi fixa detta själva.
Igår var Johanna,Ulf och Vilgot här och hjälpte till. Jag skötte markservicen och vi fick massor gjort tycker jag. Det syns nu att det är ett stort lyft för huset men självklart är det mycket kvar. Men att göra något som blir en så stor skillnad är jättekul.
Den stora skillnaden från när vi tilläggsisolerade och satte den röda fasaden är att vi inte är 29 år denna gång. Det går lite långsammare och vi har våra krämpor som gör att det går lite långsammare men det spelar ingen roll vi har ju tid på oss.



Färgen tror vi nu är rätt men vi kommer göra som de på Vårby Färghall rekommenderade oss att göra det är att m¨la andra gången i vår. Då kan vi se hur fasaden ser ut i alla årstider och vi kan vänja oss och se om det är den färg vi vill ha.






Nä nu har jag inte tid med att skriva mer men en kort uppdatering och framför allt om gymnasiet som var en så rolig och positiv nyhet eller hur? Vi kan inte vara annat än stolta över Sophie som kämpade sig igenom högstadiet där hon fick växa upp och bli vuxen väldigt fort. Hon missade egentligen hela sin tonårstid under högstadieåren och det vet vi alla hur viktigt det är eller hur?


Inga kommentarer: